Akademia sprzedaży i obsługi klienta
Idea Projektu:
Projekt ma postać programu rozwojowego dedykowanego pracownikom, zajmującym się obsługą i sprzedażą dla Klienta indywidualnego i biznesowego.
Program przewiduje sukcesywną realizację szkoleń dla grupy maksymalnie 12-osobowej, których kolejna realizacja skutkować będzie pełnym przygotowaniem uczestników do prowadzenia sprzedaży i obsługi Klienta na każdym poziomie zaawansowania oraz dalszego zarządzania relacją z Klientem tak, aby maksymalizować ich efekty i uzyskiwane profity.
Cel projektu:
Dostarczenie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności z zakresu psychologii sprzedaży oraz budowania postaw przywódczych w prowadzonych procesach sprzedażowych i obsługowych, zarówno z klientami zewnętrznymi jak i wewnętrznymi.
Program projektu:
Program podzielony został na trzy etapy – bazy, posiadające swój wyodrębniony charakter i wzrastający wraz z czasem ich realizacji poziom zaawansowania. Ideą podziału było wyraźne określenie punktu startowego, wraz z analizą dzisiejszych umiejętności uczestników, oraz wyznaczenie wyraźnej drogi rozwoju ich umiejętności sprzedażowych:
PIERWSZA BAZA
Rozumiem Ciebie, rozumiem siebie
W trakcie realizacji zajęć zaliczanych do tej Bazy analizujemy i diagnozujemy „umiejętności psychologiczne i społeczne” uczestników projektu pod kątem radzenia sobie w sytuacjach trudnych i stresujących
w kontakcie z klientem, wewnętrznym i zewnętrznym, rozwoju umiejętności komunikacyjnych oraz diagnozujemy obszary wymagające rozwoju i intensywnego treningu w kontekście procesu sprzedaży.
Zajęcia przewidziane programem:
Spotkanie superwizyjne (1 dzień)
Uczestnicy wezmą udział w mini scenkach symulujących sytuacje: przyjmowania krytyki i pochwał, radzenia sobie z kontaktem z autorytetem formalnym, ustaleniem priorytetów pod presją czasu, skuteczną komunikacją, mających na celu sprawdzenie ich dzisiejszych umiejętności psychologicznych i psychospołecznych, nawyków, zachowań rutynowych oraz obszarów niekompetencji. W trakcie tego dnia, niejako przy okazji, uczestnicy wypełnią testy psychologiczne, pozwalające na późniejsze dopasowanie programów kolejnych szkoleń do ich poziomu wiedzy i umiejętności - będą to: BEZPŁATNY dostęp dla każdego uczestnika szkolenia, do profesjonalnego TESTU ONLINE, na stronie www.platformatestow.pl, diagnozującego Indywidualny Styl Komunikacji. Proponowane narzędzie psychometryczne:
BEZPŁATNY dostęp dla każdego uczestnika szkolenia, do profesjonalnego TESTU ONLINE, na stronie www.platformatestow.pl, Bateria Rozwoju Osobistego. Proponowane narzędzie psychometryczne:
Uczestnicy tuż po rozwiązaniu testu otrzymują RAPORT na temat własnych mocnych i wymagających rozwoju stron. Każdy uczestnik otrzyma indywidualny feedback, pozwalający mu określić swoje mocne i wymagające intensywnego rozwoju obszary kompetencji i umiejętności.
Profesjonalna Obsługa Klienta– szkolenie (2 dni)
Uczestnicy, znając już swoje mocne i wymagające rozwoju obszary kompetencji osobistych, uczestniczą
w szkoleniu które postawi ich w szeregu sytuacji trudnych i konfliktowych oraz zagrażających poczuciu własnej wartości w procesie obsługi klienta. Celem szkolenia będzie wypracowanie i wzmocnienie indywidualnych technik i sposobów radzenia sobie w zagrażających sytuacjach.
Autoprezentacja– szkolenie (3 dni)
Intensywny i wymagający trening w trakcie, którego uczestnicy będą nagrywani na kamerę VIDEO. Szczegółowa analiza zapisu, dotyczyć będzie oceny: jak wypadam w oczach innych w moim przekonaniu, i jaki faktycznie jest odbiór mojej osoby, czy komunikuje się w sposób jasny i zrozumiały, jak moja osoba jest postrzegana przez innych w sytuacjach trudnych, jak reaguję werbalnie i niewerbalnie (tricki i zachowania nawykowe) w sytuacjach stresujących.
DRUGA BAZA
Mam wpływ na siebie
Programy szkoleń wchodzące w zakres tej bazy to programy zawierające bardzo mocne techniki psychologiczne, pozwalające na wpływanie na samego siebie i umożliwiające zarządzanie własną komunikacją, przekonaniami na temat pełnionej funkcji w organizacji, samej organizacji, oraz współpracowników i przełożonych dające uczestnikom bardzo skuteczne narzędzia do kierowania własnymi przekonaniami, emocjami oraz wartościami.
Zajęcia przewidziane programem:
Podstawowe techniki sprzedaży– szkolenie (2dni)
Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z podstawowymi technikami sprzedaży, stosowanymi przez PH w relacjach B2B.
Perswazyjne warsztaty sprzedażowo-negocjacyjne – szkolenie (2 dni)
Uczestnicy poznają bardzo skuteczne metody wpływania na drugą osobę w procesie sprzedaży oraz zapoznają się z najczęściej stosowanym trickami i technikami stosowanymi przez pracowników Działów Zakupów.
Inteligencja Emocjonalna IE – szkolenie (2 dni)
Uczestnicy skupiają się na sytuacjach które są dla nich psychologicznie trudne w trakcie procesu sprzedaży i poznają sposoby i techniki radzenia sobie z nimi. Rozwijają umiejętność „wczuwania” się w emocje drugiej strony.
DRUGA BAZA
Mam wpływ na otoczenie
W trakcie realizacji zajęć zaliczanych do trzeciej bazy rozwijamy umiejętności psychologiczne niezbędne do satysfakcjonującego funkcjonowania z najbliższym otoczeniem: współpracownikami, przełożonymi, oraz rozpoczynamy proces świadomego wpływania na własne emocje i pożądane kreowanie własnego wizerunku i wizerunku organizacji w oczach klientów zewnętrznych.
Zajęcia przewidziane programem:
Zaawansowane techniki sprzedaży – moduł I – szkolenie (2 dni)
Intensywny i wymagający trening w trakcie, którego uczestnicy wezmą udział w rozgrywaniu szeregu scenek sprzedażowych i zapoznają się z jedną z najskuteczniejszych typologii klientów, oraz poznają metody wywierania wpływu na każdego z nich.
Zaawansowane techniki sprzedaży – moduł II – szkolenie (2 dni)
Uczestnicy skupiają się ponownie na sytuacjach sprzedażowych i trudnych sytuacjach w sprzedaży. Zapoznają się z technikami NLP (Programowanie Neurolingwistyczne), które z powodzeniem są wykorzystywane przez sprzedawców dużych korporacji w kraju.
Zmiana postaw handlowca – szkolenie (2 dni)
Uczestnicy poznają bardzo skuteczne metody wpływania na samego siebie: własną komunikację, emocje, przekonania, wartości, postrzegania siebie i innych. Uczestnicy zapoznają się z zaawansowanymi techniki psychologii poznawczej i NLP.
Negocjacje w biznesie – szkolenie (2 dni)
Uczestnicy szkolenia uczą się jak przygotować się i przeprowadzić negocjacje rozpoznać i nazwać własne zachowania podczas negocjacji Uczą się otwierać, elastycznie i skutecznie prowadzić oraz domykać negocjacje. Poznają style, strategie i techniki prowadzenia negocjacji oraz uczą się definiować rolę negocjatora i sytuację negocjacyjną. Poznają także techniki służące wzbudzaniu osobistego zaangażowania negocjatora w proces negocjacji.
Pobierz dokument w formacie PDF
Kontakt:
Krzysztof Słowik
Koordynator ds. szkoleń
e-mail: [email protected]
Tel.: 22 460 46 07
mob.: 500 200 101