Szukaj w serwisie

MS Excel – od podstaw do analiz biznesowych


Opis

MS Excel stał się narzędziem praktycznie niezbędnym w dzisiejszym środowisku biznesowym. Potrzeba przygotowywania raportów, zestawień, wyliczeń znalazła swoją odpowiedź w arkuszu kalkulacyjnym. Jego uniwersalność, a także skala dostępności na świecie, sprawiły, że na chwilę obecną jest on wykorzystywany niemalże w każdym przedsiębiorstwie.

Do góry

Cele szkolenia

Głównym celem szkolenia jest zaznajomienie uczestników z:

  • funkcją i możliwościami jakie daje MS Excel,
  • cechami i sposobem tworzenia przejrzystych i czytelnych tabel,
  • różnymi możliwościami formatowania tabel,
  • podstawowymi funkcjami i formułami tekstowymi i obliczeniowymi.

Ponadto każdy uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę odnośnie tworzenia tabel, wykresów i zestawień obliczeniowych, raportów i analiz w programie Microsoft Excel. Szkolenia ma formę wykładu połączonego z ćwiczeniami pokazującymi praktyczne wykorzystanie nabytej wiedzy.

Do góry

Profil uczestnika

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które są zainteresowane podniesieniem swoich umiejętności obsługi MS Excel.

Do góry

Korzyści dla uczestników

  • poznasz i zrozumiesz zasady podstawowych i zaawansowanych funkcji arkuszy MS Excel,
  • nauczysz się jak budować szablony dokumentów,
  • nauczysz się posługiwać tabelami przestawnymi
  • będziesz potrafił dostosować MS Excel do własnych potrzeb.

Do góry

Metody szkolenia

Uczestnicy szkolenia, poczynając od wprowadzenia do możliwości i budowy MS Excel, będą mogli w praktyczny sposób przećwiczyć każde z omawianych zagadnień. Każde wprowadzenie teoretyczne zostanie poparte przykładami zastosowania, dzięki czemu przekazywana wiedza nie tylko się utrwali, ale także będzie mogła zostać wprowadzona w codziennej pracy.
Każdy z uczestników będzie pracował na komputerze wyposażonym w aplikacje MS Office 2010.

Do góry

Czas trwania

24 godziny dydaktyczne - 3 dni

Do góry

Program szkolenia

Dzień I

  1. Wprowadzenie do MS Excel:
    • co to jest?
    • do czego służy?
    • do czego będzie mi potrzebny?
  2. Budowa MS Excel:
    • skoroszyt,
    • arkusz,
    • kolumny,
    • wiersze,
    • zakres komórek,
    • menu główne,
    • narzędzie Wstążka.
  3. Wpisywanie danych:
    • tekstowych,
    • liczbowych.
  4. Formatowanie:
    • formatowanie wpisanych danych,
    • wyrównanie,
    • czcionka,
    • obramowanie,
    • wypełnienie,
    • ochrona.
  5. Jak tworzyć czytelne tabele?
  6. Funkcje tekstowe.
  7. Obliczenia:
    • podstawowe funkcje matematyczne (suma, różnica, iloczyn, iloraz, minimum, maksimum, średnia),
    • zaokrąglanie,
    • zliczanie,
    • data i godzina.
  8. Praca na tabeli:
    • kopiowanie i wklejanie,
    • przeciąganie danych,
    • nagłówek,
    • wyszukiwanie,
    • zamienianie,
    • sortowanie,
    • filtrowanie,
    • komentarze.

Dzień II i III

  1. Powtórzenie podstaw programu Excel:
    • wprowadzanie i edycja danych, wybieranie, wyszukiwanie komórek i grup komórek,
    • kopiowanie, wklejanie, wypełnianie komórek i zakresów,
    • wstawianie i praca z prostymi obiektami (grafika, ramka),
    • formatowanie graficzne. Typy danych i formatowanie według typu danych,
    • komentarze: wstawianie, wygląd, edycja,
    • nazywanie komórek i zakresów.
  2. Formuły:
    • podstawowe i najczęściej używane funkcje SUMA, MAX, MIN, ŚREDNIA,
    • adresowanie względne i bezwzględne,
    • funkcje logiczne JEŻELI.
  3. Zaawansowane formuły:
    • funkcje wyszukiwania i odwołań (wyszukaj.pionowo, indeks, podaj.pozycję),
    • funkcje matematyczne (suma.jeżeli),
    • funkcje logiczne (jeżeli, oraz, lub),
    • funkcje tekstowe.
  4. Ręczne i automatyczne przypisywanie nazw zakresom komórek - profesjonalne adresowanie bezwzględne.
  5. Zagnieżdżanie funkcji.
  6. Nazywanie komórek, zaawansowana praca z komórkami nazwanymi:
    • zakresy widoczności nazw, odwoływanie się do nazw z innych arkuszy, menedżer nazw, nazywanie powiększających się zakresów.
  7. Formatowanie warunkowe.
  8. Sortowanie danych i filtry:
    • sortowanie zaawansowane,
    • autofiltr niestandardowy,
    • filtr zaawansowany.
  9. Walidacja danych - sprawdzanie poprawności danych.
  10. Udostępnianie skoroszytu:
    • zarządzanie zmianami,
    • rejestrowanie zmian, włączanie zmian, zatwierdzanie zmian.
  11. Ochrona danych:
    • ochrona komórek, skoroszytów i arkuszy,
    • typowe scenariusze ustawiania zabezpieczeń.
  12. Wizualizacja danych czyli praca z wykresami:
    • podstawowe typy wykresów i określanie źródeł danych,
    • formatowanie wykresów:
  13. Analiza danych czyli tabele przestawne i wykresy przestawne:
    • filtrowanie i sortowanie w tabelach przestawnych,
    • grupowanie danych w tabelach przestawnych (grupowanie wg czasu, liczb, tekstu).
  14. Rozwiązanie problemu z wydrukiem arkusza czyli ustawienia wydruku arkusza, tworzenie nagłówka, stopki, ustawienia obszaru wydruku, podział stron do wydruku.

Do góry

Harmonogram

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2   Dzień 3  
                 
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00          
  Zajęcia   10:00 - 11:00   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry

Koszt inwestycji

MS Excel – od podstaw do analiz biznesowych - 3 dni

do 30 listopada 2017r. obowiązuje cena 1.250 zł. Po tym terminie koszt wynosi 1.550 zł.

Cena dotyczy jednej osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, obiad, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.

Do podanej powyżej kwoty zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

 

Wartość pozostałych modułów:

MS Excel - poziom podstawowy - 1 dzień

 

  • do 30 listopada 2017r. obowiązuje cena 450 zł. Po tym terminie koszt wynosi 550 zł.

Zastosowanie Excel w biznesie - poziom średniozaawansowany - 2 dni

  • do 30 listopada 2017r. obowiązuje cena 950 zł. Po tym terminie koszt wynosi 1.150 zł.

Dla instytucji budżetowych i pozostałych firm, które szkolenie finansują w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT bez podatku VAT (ze stawką zwolnioną).

Aby uzyskać taką fakturę należy:

 - pokryć koszt szkolenia w przynajmniej 70% z środków publicznych,

- przesłać do nas podpisane oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej z środków publicznych. Wzór oświadczenia do pobrania.

Do góry

Punkty rozwoju osobistego (PDU) – PMP®

Uczestnicy szkolenia, w momencie jego ukończenia, otrzymują 2 punkty PDU (Professional Development Units). Posiadacze tytułu PMP® muszą udokumentować zdobycie 60 punktów PDU w ciągu trzech lat od daty otrzymania dyplomu, aby zachować tytuł.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google