Szukaj w serwisie

Przewozy kontenerowe i drobnicowe - spedycja i transport morski


Cele szkolenia

Celem szkolenia jest:

  • zapoznanie słuchaczy ze specyfiką transportu i spedycji morskiej,
  • omówienie charakterystycznych dla transportu morskiego pojęć, dokumentów, a także stawek za przewóz morski i opłat portowych,
  • pokazanie jak składać reklamacje dotyczące przewoźnika lub spedytora morskiego,
  • zapoznanie uczestników z zagadnieniami ubezpieczeń morskich i CARGO.

Do góry

Profil uczestnika

Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za dostawy, eksport lub import towaru z wykorzystaniem transportu morskiego.

Do góry

Korzyści dla uczestników

  • znajomość terminologii i dokumentacji charakterystycznej dla transportu morskiego,
  • poznanie aktualnych cen przewozów morskich,
  • skuteczne składanie reklamacji dotyczących transportu morskiego,
  • zapoznanie się ze specyfiką ubezpieczeń CARGO.

Do góry

Czas trwania

8 godzin dydaktycznych - 1 dzień

Do góry

Program szkolenia

  1. Żegluga:
  • przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
  • wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper,
  • agent, makler, FCL/LCL i wiele innych,
  • żegluga nieregularna - umowy czarterowe, przewoźnicy, firmy brokerskie,
  • żegluga liniowa - umowa bukingowa, linie żeglugowe.
  1. Żegluga liniowa - przewozy kontenerowe i konwencjonalne:
  • przewozy kontenerowe "drzwi-drzwi" (przewozy drobnicowe - LCL),
  • sprzęt kontenerowy,
  • załadunek i mocowanie towarów w kontenerze, opakowania transportowe,
  • przewozy konwencjonalne.
  1. Obowiązkowe ważenie kontenerów (VGM) , przepisy – stan aktualny:
  • kogo dotyczą nowe obowiązki a kto jest zwolniony,
  • metoda 1, ważenie całych kontenerów,
  • metoda 2, ważenie ładunku i dodanie tary kontenera (tylko zarejestrowany załadowca),
  • zasady rejestracji i certyfikacji załadowców.
  1. Koszty transportu morskiego:
  • koszty transportu w żegludze liniowej,
  • stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF, congestion, PSS, inne,
  • koszty portowe i koszty przewozów lądowych: THC, demurrage, detention, storage, inne.
  1. Konosament i inne dokumenty:
  • wystawianie konosamentu i jak czytać konosament,
  • rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment), konosament czysty i nieczysty (clean bill of lading) (foul, claused bill of lading), inne,
  • rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
  • prezentacja konosamentu - zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia.
  1. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:
  • awaria wspólna i poszczególna,
  • ubezpieczenie CARGO,
  • reklamacje do przewoźnika morskiego.
  1. Warunki dostaw INCOTERMS@2010 w transporcie morskim:
  • wszystkie rodzaje transportu (morski też): EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP, DDP,
  • tylko transport morski i wodny śródlądowy: FAS, FOB, CFR i CIF,
  • dlaczego warunki: FAS, FOB, CFR i CIF nie są zalecane gdy przewóz ładunków odbywa się w kontenerach.

Do góry

Harmonogram

  Harmonogram   Dzień 1  
         
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00  
  Zajęcia   10:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00  

Do góry

Koszt inwestycji

Przewozy kontenerowe i drobnicowe - spedycja i transport morski - 1 dzień

do 21 września 2017r. obowiązuje cena 790 zł. Po tym terminie koszt wynosi 890 zł.

Cena dotyczy jednej osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, obiad, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.

Do podanej powyżej kwoty zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

 

Wartość pozostałych modułów:

Transport i spedycja krajowa/międzynarodowa – przewozy drogowe i morskie - 3 dni

  • do 21 września 2017r. obowiązuje cena 1.740 zł. Po tym terminie koszt wynosi 2.040 zł.

Dla instytucji budżetowych i pozostałych firm, które szkolenie finansują w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT bez podatku VAT (ze stawką zwolnioną).

Aby uzyskać taką fakturę należy:

 - pokryć koszt szkolenia w przynajmniej 70% z środków publicznych,

- przesłać do nas podpisane oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej z środków publicznych. Wzór oświadczenia do pobrania.

Do góry

Punkty rozwoju osobistego (PDU) – PMP®

Uczestnicy szkolenia, w momencie jego ukończenia, otrzymują 2 punkty PDU (Professional Development Units). Posiadacze tytułu PMP® muszą udokumentować zdobycie 60 punktów PDU w ciągu trzech lat od daty otrzymania dyplomu, aby zachować tytuł.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google