Szukaj w serwisie

Reklamacje i dochodzenie roszczeń w transporcie i spedycji na rynku krajowym i międzynarodowym


Cele szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zagadnieniem reklamacji u przewoźnika i spedytora. Dodatkowo nauczą się jak sporządzić protokół o stanie przesyłki i czym różni się złożenie zastrzeżeń do towaru od reklamacji.

Do góry

Profil uczestnika

Doskonałe szkolenie dla:

  • logistyków,
  • handlowców,
  • osób korzystających z usług spedytora i przewoźnika.

Do góry

Korzyści dla uczestników

  • poprawne wypełnianie zleceń spedycyjnych,
  • ubezpieczenie OC i CARGO - poznanie wad i zalet,
  • umiejętność składania reklamacji do spedytora i przewoźnika,
  • znajomość podstawowych błędów w umowach na przewóz.

Do góry

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Do góry

Program szkolenia

  1. Umowa spedycji:
  • podstawy prawne umowy spedycji,
  • zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy - jak to robić poprawnie,
  • odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie,
  • kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru,
  • ubezpieczenie OC Spedytora - co daje a czego nie daje takie ubezpieczenie,
  • ubezpieczenie CARGO - argumenty za i przeciw, na co zwracać uwagę,
  • składanie reklamacji do spedytora - kto, kiedy i w jakiej formie.
  1. Umowa przewozu (Konwencja CMR i Prawo przewozowe):
  • podstawy prawne,
  • list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna, informacyjna,
  • obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy,
  • jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu,
  • jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru,
  • OC Przewoźnika - na co zwracać uwagę, jak weryfikować OCP,
  • podstawowe błędy i haki w umowach o przewóz (nazywanych błędnie zleceniami transportowymi),
  • składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony.
  1. Ćwiczenia praktyczne – omawianie przypadków, praca w grupach:
  • przypadki ubytku, uszkodzenia i utraty towaru,
  • opóźnienie w dostawie,
  • piszemy procedurę weryfikacji podwykonawcy,
  • piszemy reklamację do przewoźnika,
  • piszemy odpowiedź na reklamację.
 

Do góry

Harmonogram

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2  
             
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00      
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry

Koszt inwestycji

Przy zgłoszeniu do 18 stycznia 2018r. obowiązuje cena 1.290 zł. Po tym terminie koszt wynosi 1.490 zł.

Cena dotyczy jednej osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, obiad, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.

Do podanej powyżej kwoty zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

Dla instytucji budżetowych i pozostałych firm, które szkolenie finansują w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT bez podatku VAT (ze stawką zwolnioną).

Aby uzyskać taką fakturę należy:

 - pokryć koszt szkolenia w przynajmniej 70% z środków publicznych,

- przesłać do nas podpisane oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej z środków publicznych. Wzór oświadczenia do pobrania.

Do góry

Punkty rozwoju osobistego (PDU) – PMP®

Uczestnicy szkolenia, w momencie jego ukończenia, otrzymują 2 punkty PDU (Professional Development Units). Posiadacze tytułu PMP® muszą udokumentować zdobycie 60 punktów PDU w ciągu trzech lat od daty otrzymania dyplomu, aby zachować tytuł.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google