Szukaj w serwisie

Skuteczna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów w zespole


Opis

Warsztat ma za cel przyjrzenie się własnym nawykom komunikacyjnym, skorygowanie słabych stron i rozwinięcie umiejętności skuteczniejszego komunikowania się z otoczeniem. Szczególną uwagę zwrócimy na ułatwienie odbiorcom argumentowania, przekonywania i  rozumienia i zapamiętywania komunikatów oraz profesjonalne ich tworzenie. Zastanowimy się wspólnie nad najczęstszymi przyczynami konfliktów w zespole, ich rodzajami, skutecznym zapobieganiem i rozwiązaniami.

Do góry

Korzyści dla uczestników

  • poznanie własnych nawyków komunikacyjnych,
  • rozwinięcie umiejętności skuteczniejszego komunikowania się w zespole (dyskusja, argumentacja, słuchanie, rozumienie, przekonywanie),
  • poznanie i przyswojenie sposobów aktywnego słuchania i zachowań empatycznych,
  • dawanie i odbieranie informacji zwrotnej,
  • tworzenie profesjonalnych komunikatów,
  • radzenie sobie w trudnych sytuacjach komunikacyjnych,
  • zapobieganie, rozpoznawanie i odpowiednie reagowanie na konflikty w zespole.
 

Do góry

Metody szkolenia

Lecturette, ćwiczenia indywidualne i w zespołach, dyskusja moderowana, ilustracje filmowe, scenki nagrywane i odtwarzane z analizą zapisu.

Do góry

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Do góry

Program szkolenia

  1. Mój styl komunikacyjny – ćwiczenie „lustro” – uczestnicy przyjrzą się scenkom z własnym udziałem, nakręconym kamerą i swoim skłonnościom i błędom komunikacyjnym, wspólna analiza i dyskusja, wnioski.
  2. Cechy skutecznego komunikatu  (jasny, zwięzły, spójny, uprzejmy, czytelny) – ćwiczenie – 4 komunikaty.
  3. Rozumienie – ćwiczenie: ”dyktator”, omówienie i wnioski.
  4. Perswazja  - ćwiczenie:  „Ministerstwa” - czy jesteś przekonywujący? Czy umiesz dobrać argumenty do osoby i do sytuacji? Dlaczego lawina argumentów jest nieskuteczna?
  5. Trudne sytuacje komunikacyjne – ćwiczenie: „Przeciek” – jak sobie radzisz w takich sytuacjach – analiza rozwiązań wybranych przez uczestników.
  6. Informacja zwrotna: dawanie i przyjmowanie, dlaczego nasza kultura stanowi barierę dla „feedbacku” i co z tego wynika dla rozwoju osobistego pracownika i dla firmy? Ćwiczenie: „pilot” – czy dajesz uczciwą informację zwrotną swojemu szefowi? , co to jest „Kapitanoza”; Czy dajesz informację zwrotną kolegom? – ćwiczenie „Mocna koperta”.
  7. Pamięć – co zrobić żeby Twoi słuchacze zapamiętali to na czym Ci zależy?, ćwiczenie: „Test pamięci” - wnioski.
  8. Budowanie relacji – zaufanie – ćwiczenie: ”budowanie własnej wiarygodności”.
  9. Bariery w komunikacji: werbalne i niewerbalne, rola uśmiechu w komunikacji, ćwiczenie: „dyskusja”- co pomagało, co przeszkadzało, ilustracja filmowa: „chłodna argumentacja”.
  10. Aktywne słuchanie, jego istota i formy – ilustracja filmowa, analiza i dyskusja, ćwiczenie” „opowieść wakacyjna” - wnioski.
  11. Konflikty – różne rodzaje konfliktów (konstruktywne i destrukcyjne), przyczyny, zapobieganie i  sposoby skutecznych rozwiązań w naszej kulturze, ćwiczenie: „konflikt”.
  12. Empatia, co to jest, jak ją stosować w praktyce, ćwiczenie: „dyrektor szkoły”.
  13. Wywieranie wpływu: czy wady mogą zjednać sympatię?, jak ułożyć informacje w komunikacie? Czy przyznawać się do błędu? Ćwiczenie: „ dobre i złe wiadomości”.
  14. Ćwiczenie podsumowujące: „dobry nadawca i dobry odbiorca”.

Do góry

Harmonogram

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2  
             
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00      
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry

Koszt inwestycji

Przy zgłoszeniu do 21 września 2017r. obowiązuje cena 1.290 zł. Po tym terminie koszt wynosi 1.490 zł.

Cena dotyczy jednej osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, obiad, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.

Do podanej powyżej kwoty zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

Dla instytucji budżetowych i pozostałych firm, które szkolenie finansują w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT bez podatku VAT (ze stawką zwolnioną).

Aby uzyskać taką fakturę należy:

 - pokryć koszt szkolenia w przynajmniej 70% z środków publicznych,

- przesłać do nas podpisane oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej z środków publicznych. Wzór oświadczenia do pobrania.

Do góry

Punkty rozwoju osobistego (PDU) – PMP®

Uczestnicy szkolenia, w momencie jego ukończenia, otrzymują 2 punkty PDU (Professional Development Units). Posiadacze tytułu PMP® muszą udokumentować zdobycie 60 punktów PDU w ciągu trzech lat od daty otrzymania dyplomu, aby zachować tytuł.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google