Szukaj w serwisie

Warunki dostaw INCOTERMS 2010 - najnowsza wersja oficjalnych reguł Międzynarodowej Izby Handlowej do interpretacji terminów handlowych


Cele szkolenia

INCOTERMS 2010 to najpopularniejsze warunki dostaw na świecie, jednak mało kto rzeczywiście je rozumie i zna. Czy wiesz, że EWX oznacza, że sprzedający nie ma obowiązku (i nie powinien) ładować towar na pojazd kupującego? Czy wiesz, że warunków FOB nie należy stosować do transportu kontenerów?
Wykład jest prowadzony metodą "od początku do końca" - czyli temat jest omawiany całościowo, bez odwoływania się do już nabytej wiedzy czy doświadczenia. Taka metoda pozwala na usystematyzowanie posiadanych informacji oraz pozwala poznać temat osobom bez doświadczenia.

Do góry

Czas trwania

8 godzin dydaktycznych - 1 dzień

Do góry

Program szkolenia

  1. Warunki dostaw w kontrakcie handlowym:
    • warunki zastosowania warunków dostaw INCOTERMS 2010,
    • czym kierować się przy wyborze określonej formuły?
    • inne formuły: RAFT, COMBITERMS.
  2. INCOTERMS 2010 a umowa spedycji i umowa przedwozu:
    • dlaczego spedytor obowiązkowo powinien znać INCOTERMS 2010 chociaż warunki dostaw nie dotyczą spedytora?
    • "przełożenie" warunków dostaw na umowę spedycji i umowę przewozu.
  3. Loco, franco, Ab Werk i inne - jak to tłumaczyć?
  4. Analiza poszczególnych formuł INCOTERMS 2010:
    • wszystkie rodzaje transportu:
      • EXW EX WORKS,
      • FCA FREE CARRIER,
      • CPT CARRIAGE PAID TO,
      • CIP CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO,
      • DAT DELIVERED AT TERMINAL,
      • DAP DELIVERED AT PLACE,
      • DDP DELIVERED DUTY PAID.
    • tylko transport morski i wodny śródlądowy:
      • FAS FREE ALONGSIDE SHIP,
      • FOB FREE ON BOARD,
      • CFR COST AND FREIGHT,
      • CIF COST INSURANCE FREIGHT,
      • krótkie omówienie specyfiki transportu morskiego (konosament, morski list przewozowy, THC, demurrage, detention).
  5. CIF i CIP - ubezpieczenie CARGO:
    • jakie jest uzasadnienie ubezpieczania CARGO gdy przewoźnika i spedytor są bardzo dobrze ubezpieczeni?
    • "rodzaje" CARGO - klauzule ładunkowe A, B i C,
    • dlaczego mimo ubezpieczenia ubezpieczony nie otrzymuje odszkodowania?
  6. Najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu warunków dostaw INCOTERMS:
    • nadużywanie EXW,
    • stosowanie FOB, CFR i CIF do kontenerów,
    • nieporozumienia z miejscem wykonania dostawy w warunkach CFR, CIF, CPT i CIP,
    • szukanie w warunkach dostaw tego czego tam nie ma np. warunków przejścia własności, sankcji w przypadku naruszenia warunków umowy itp.
  7. Dyskusja, odpowiedzi na pytania.

Do góry

Harmonogram

  Harmonogram   Dzień 1  
         
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00  
  Zajęcia   10:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00  

Do góry

Koszt inwestycji

Przy zgłoszeniu do 9 października 2014 r.  obowiązuje cena 710 zł. Po tym terminie koszt wynosi 810 zł.

Cena dotyczy jednej osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, obiad, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.

Do podanej powyżej kwoty zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

Dla instytucji budżetowych i pozostałych firm, które szkolenie finansują w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT bez podatku VAT (ze stawką zwolnioną).

Aby uzyskać taką fakturę należy:

 - pokryć koszt szkolenia w przynajmniej 70% z środków publicznych,

- przesłać do nas podpisane oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej z środków publicznych. Wzór oświadczenia do pobrania.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google