Szukaj w serwisie

Zarządzanie czasem własnym - organizacja i podnoszenie efektywności pracy


Opis

Obserwując innych wokół nas, czasami odnosimy wrażenie, że niektóre osoby osiągają sukcesy bez wysiłku, są zawsze zorganizowane i skupione na właściwych sprawach. Sekretem tych osób jest znajomość technik i narzędzi, dzięki którym potrafią skutecznie „zarządzać” czasem. W środowisku pracy, gdzie presja wyników i wykonywania obowiązków nieustannie towarzyszy nam każdego dnia, znajomość technik zarządzania czasem stanowi kluczową różnicę pomiędzy czyimś sukcesem, a porażką. Dzieje się tak głównie dlatego, że „zarządzania czasem”  uczymy się od ludzi wokół nas, a to oznacza, że niejednokrotnie nieświadomie uczymy się złych nawyków naszych przełożonych, współpracowników, znajomych czy rodziny. Nieświadomie powielamy szkodliwe, męczące nawyki innych. Na szczęście, można to zmienić!

Do góry

Cele szkolenia

Celem dwudniowych warsztatów szkoleniowych jest poznanie oraz praktyczne zastosowanie narzędzi i technik zarządzania czasem, które działają w praktyce codziennej pracy. Pozwalają na zwiększenie skuteczności i efektywne wykorzystywanie czasu każdego dnia. Głównym celem szkolenia jest takie uporządkowanie codziennych zadań i działań uczestników, aby mogli podejmować skuteczniejsze decyzje „czym się zająć”, a przez to szybciej osiągać cele i odnosić większe sukcesy. Dlatego podczas szkolenia będziemy pracować na narzędziach takich jak kalendarz, lista rzeczy do zrobienia, czy organizacja skrzynki e-mail. Czyli „miejscach” w których w praktyce odbywa się „zarządzanie czasem”. 

Efektem udziału w warsztatach będzie odzyskanie poczucia kontroli nad własną pracą, większe zaufanie do podejmowanych decyzji i zdecydowane zmniejszenie odczuwanego stresu. 

Do góry

Profil uczestnika

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoją skuteczność, poprawić organizację pracy, jednak równocześnie zmniejszyć odczuwany stres i poczucie przepracowania.

Do góry

Korzyści dla uczestników

  • Uświadomienie sobie przyczyny własnych problemów z zarządzaniem czasem i wypracowanie nowych, skuteczniejszych rozwiązań.
  • Nabycie umiejętności bardziej efektywnego wykorzystywania codziennych narzędzi pracy.
  • Poznanie metod i technik skutecznego osiągania celów i podejmowania decyzji, czym się zająć.
  • Zdobycie umiejętności szybkiego „ruszania z miejsca” dowolnych zaległych zadań i projektów.
  • Elastycznego reagowania w zmiennym środowisku pracy i napływających z zewnątrz zadań.
  • Zmniejszenie ilości „pożarów” i stresu w miejscu pracy, oraz straty czasu i pieniędzy z powodu złych decyzji lub wykonywaniu zbędnych działań.
  • Zmiana nastawienia i stylu pracy w kierunku skupiania się na osiąganiu istotnych celów.

Do góry

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Do góry

Program szkolenia

Dzień I
  1. Zarządzanie czasem w miejscu pracy – dlaczego jest tak trudno?
  • Jak nasz mózg rozumie pojęcie czasu i co tego wynika?  
  • Jak powstaje „przytłoczenie pracą” i jak to zmienić? Stres, a zarządzanie czasem,
  • Obalamy mity: wielozadaniowość, twórczy bałagan, prawo Parkinsona, FOMO i JOMO,
  • Dzień z życia przepracowanego pracownika- analizujemy główne błędy i szkodliwe założenia.
  1. Typy osobowości, a wyzwania w zarządzaniu czasem:
  • Opór przed zmianą, czyli osobowości „Wow” i „Aww”,
  • Reprezentacje i perspektywy czasowe – jak wpływają na naszą skuteczność? Studium przypadku managera jako ilustracja konsekwencji perspektywy czasowej,
  • Typologia osobowości C. G. Junga, a zarządzanie czasem.
  1. Pierwszy krok do zmiany: Podejmowanie skutecznych decyzji i motywacja do pracy:
  • Czy Twoje cele są Twoim paliwem? Desire Map D. Leporte,
  • Dlaczego sprawy z listy zadań nie chcą ruszyć z miejsca?
  • Problem braku motywacji, jako przeszkoda w efektywnym zarządzaniu czasem,
  • Jak podejmować właściwe decyzje we właściwym czasie? Sekret skuteczności w biznesie- warsztaty,
  • Ruszanie z miejsca zaległych spraw - ćwiczenie.
  1. Drugi krok do zmiany: planowanie w miejscu pracy:
  • Jak powstają „pożary” , czyli działanie pod presją czasu i kryzysy w miejscu pracy,
  • Przytłoczenie ilością obowiązków, a zarządzanie emocjami i stresem. Technika szybkiej relaksacji,
  • Ile trzeba planować i jak często trzeba to robić?
  • Planowanie krótko, a długoterminowe, czyli jak nie zwariować w zmiennym środowisku pracy? 
  1. Zarządzanie czasem pracy podległego zespołu:
  • Jak delegować, aby pracować mniej osiągając więcej?
  • Motywowanie przez delegowanie – jak to działa? 
  • Praca na celach, a delegowanie posyłkowe. Studium przypadku z życia managera,
  • Oczekiwanie- kluczowa zmienna managera,
  • Organizacja pracy członków zespołu i monitoring pracy- analiza przypadków.
  1. Zarządzanie swoim czasem pracy w sytuacji współpracy z innymi:
  • Zarządzanie swoim czasem, a zmienne polecenia przełożonych – jak sobie radzić? 
  • Kluczowa zasada współpracy i ustalania „zadań do wykonania” z innymi,
  • W jaki sposób efektywnie ustalać zadania podczas spotkań i zebrań?
  • Techniki asertywnej komunikacji w kontekście zarządzania czasem: jak rozmawiać z przełożonymi i współpracownikami, aby chronić swój czas?
 
Dzień II

Warsztaty zarządzania czasem i organizacji pracy na codziennych wyzwaniach i zadaniach uczestników. 
Celem warsztatów jest wprowadzenie zmian w codziennej pracy już podczas szkolenia.

  1. Praktyczne zasady codziennego zarządzania czasem:
  • Koła ratunkowe:  „zasada 1”, „zjedz tą żabę”, „zasada 2 minut”,
  • Dwa słowa, dzięki którym odzyskasz kontrolę nad swoim życiem i pracą,
  • Nawyki i rytuały jako narzędzia do zarządzania czasem,
  • 10 nawyków „Zen to done” jako narzędzia efektywności,
  • Dlaczego tak trudno jest wypracować nowy nawyk? Fakty i mity na temat zmiany przyzwyczajeń.
  1. Tydzień managera „zen” – organizacja efektywnego tygodnia pracy:
  • Kalendarz jako narzędzie do osiągania celów- odkrywamy go na nowo,
  • W jaki sposób korzystać z kalendarza, aby uniknąć ciągłego przepisywania zaległych zadań?
  • Czy warto korzystać z kalendarza w komórce? Wady i zalety różnych typów kalendarzy,
  • Z ilu kalendarzy warto korzystać? I czy oddzielać życie prywatne od zawodowego?
  • Tworzenie wykonanego planu tygodnia, który wytrzyma konfrontację z rzeczywistością,
  • Warsztaty efektywnego planowania długo i średnioterminowego: uczestnicy tworzą na nowo swoje plany wykorzystując nowo poznane narzędzia i techniki. Praca z kalendarzami.
  1. Mój skuteczny dzień – warsztaty zwiększania efektywności każdego dnia:
  • Jak zaplanować efektywny i realny dzień pracy? Kluczowe przekonanie,
  • Jeden dzień według „Zen to done” – studium przypadku,
  • Poranne rytuały jako tajemnica skuteczności- jak je wybrać?
  • MIT’y jako sposób na zaplanowanie skutecznego dnia – ćwiczenie,
  • Jak tworzyć wykonalne listy zadań do zrobienia? Do It Tommorow, a metoda kontekstowa- wady i zalety,
  • Ilu i jakich narzędzi potrzeba do zarządzania ilością pracy każdego dnia? 
  • Warsztaty tworzenia wykonalnych list „zadań do zrobienia”.
  1. Organizacja przepływu informacji w miejscu pracy – warsztaty:
  • Skrzynka e-mail i  organizacja „papierów”  jako centra zarządzania czasem i źródło kryzysów,
  • Komórka, laptop, tablet, chmury danych – jak to połączyć, aby wspierało Twoją pracę?
  • Jak połączyć maile z celami, zadaniami i listą spraw do załatwienia, aby stworzyć spójny system?
  • Jakie aplikacje ułatwiają organizację pracy? Przegląd najpopularniejszych rozwiązań na Androida, iOS, Windows Phone,
  • Jak poukładać foldery w laptopie, aby były spójne ze skrzynką email oraz papierowymi dokumentami?
  • Jak utrzymać porządek w miejscu pracy bez sprzątania? Sprytny nawyk.
  1. Wprowadzanie zmian w sposobie zarządzania czasem:
  • Jak zaplanować zmianę, aby naprawdę ją wdrożyć, czyli Top czy Bottom? 
  • Kiedy nie udaje się wprowadzić zmian w zarządzaniu czasem? Najczęstsze błędy,
  • Uczestnicy tworzą wykonalny plan wprowadzenia zmian po szkoleniu. Warsztaty podsumowujące szkolenie,
  • Podsumowanie szkolenia i kluczowych wniosków,
  • Zakończenie i rozdanie certyfikatów.

Do góry

Harmonogram

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2  
             
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00      
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry

Koszt inwestycji

Przy zgłoszeniu do 23 czerwca 2016r. obowiązuje cena 1.240 zł. Po tym terminie koszt wynosi 1.440 zł.

Cena dotyczy jednej osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, obiad, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.

Do podanej powyżej kwoty zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

Dla instytucji budżetowych i pozostałych firm, które szkolenie finansują w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT bez podatku VAT (ze stawką zwolnioną).

Aby uzyskać taką fakturę należy:

 - pokryć koszt szkolenia w przynajmniej 70% z środków publicznych,

- przesłać do nas podpisane oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej z środków publicznych. Wzór oświadczenia do pobrania.

Punkty rozwoju osobistego (PDU) – PMP®

Uczestnicy szkolenia, w momencie jego ukończenia, otrzymują 2 punkty PDU (Professional Development Units). Posiadacze tytułu PMP® muszą udokumentować zdobycie 60 punktów PDU w ciągu trzech lat od daty otrzymania dyplomu, aby zachować tytuł.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google