Zarządzanie zmianą - Organizacja w procesie przemian
Termin szkolenia
5-6 lipca 2018r., Ostróda - Willa Port Conference Resort & SPA
Opis
Zmiany są naturalnym procesem, który codziennie towarzyszy ludziom i organizacjom. Mówi się obecnie, że „Najbardziej stałą rzeczą na świecie jest… ciągła zmiana”. Jednak zmiany budzą wiele obaw i wątpliwości zarówno wśród pracowników, jak i kadry menadżerskiej. Celem szkolenia jest nabycie wiedzy jak dostosować się do zmiany oraz umiejętność aktywnego przetrwania tych trudnych, stresujących a często kryzysowych sytuacji. Jak radzić sobie z procesem zmiany, ryzykiem i poczuciem niepewności, aby ten proces przejść jak najbardziej konstruktywnie zarówno osobiście, jak i w zespole oraz firmie. Uczestnicy szkolenia zrozumieją celowość zmiany oraz będą wiedzieli jak zarządzać sobą i ludźmi w procesie wdrażania zmian na bazie poprawnej komunikacji i otwartej współpracy.
Cele szkolenia
Profil uczestnika
Kadra średniego szczebla zarządzania – liderzy obszarów, brygadziści, mistrzowie, kierownicy.
Korzyści dla uczestników
- znajomość specyfiki i roli procesów podczas wprowadzania zmian w organizacji,
- umiejętność właściwego stosowania specyfiki i roli procesów zachodzących podczas wprowadzania zmian w organizacji,
- umiejętność stosowania w praktyce wypracowanej strategii i taktyki przygotowania zespołów firmowych do planowanych zmian,
- umiejętność stosowania metod i technik skutecznego komunikowania zmian w zespołach i całej organizacji,
- umiejętność radzenia sobie ze zmniejszaniem oporu wobec zmian, zapobiegania konfiktom oraz wzmocnienia gotowości i otwartości pracowników i zespołów wobec zmian,
- skuteczność w motywowaniu siebie oraz swoich współpracowników i podwładnych do przyjęcia roli liderów zmian i agentów zmian,
- umiejętność profesjonalnego zarządzania zmianą na poziomie indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym.
Metody szkolenia
Szkolenie będzie realizowane w formie praktycznego warsztatu z zastosowaniem metody „Uczenia się przez doświadczenie” (Experiential Learning). W związku z tym zostaną zastosowane metody:
- ćwiczenia praktyczne (indywidualne i zespołowe),
- symulacje i projekty grupowe,
- prezentacja multimedialna,
- mini wykład i dyskusja moderowana,
- case study (analiza przypadków z praktyki biznesowej),
- test badający postawy wobec zmian,
- omówienia trenerskie i wyciąganie praktycznych wniosków.
Program szkolenia
- Wprowadzenie do szkolenia:
- powitanie i przedstawienie uczestników i prowadzącego – cele szkolenia – zadanie zespołowe: ” Historia pana Konieczki”.
- Zmiana szansa czy dramat – co decyduje o naszym nastawieniu do zmian w procesie produkcji?
- zmiana czyli…?
- celowość zmian – kiedy zmiany mają sens?
- problemy potrzebą i motorem zmian,
- rodzaje zmian,
- etapy wdrażania zmiany,
- reakcje na zmiany,
- opór wobec zmiany,
- działania minimalizujące niezadowolenie i opór ludzi przed zmianami,
- struktura organizacyjna w procesie zmian – czytelność funkcji i zakresów obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień,
- strategia firmy jako wyznacznik zmian,
- cele firmy, kadry zarządzającej i pracowników,
- gra symulacyjna: ”Czerwone – zielone” – podejmowane decyzje i ich wpływ na efektywność zmian.
- Zarządzanie jako podstawowy obszar zmiany:
- zarządzać czy przewodzić w okresie zmiany?
- zarządzanie zespołem - rola lidera, brygadzisty, mistrza, kierownika,
- motywacja lidera czyli jak motywować innych? – zacznij od siebie,
- style zarządzania w procesie zmian,
- indywidualny styl komunikacji z zespołem – Test Johari,
- „Skomplikowana Konstrukcja” – gra symulacyjna.
- Komunikacja i współpraca jako podstawa efektywności w okresie zmian:
- zasady efektywnej komunikacji w firmie produkcyjnej w okresie zmian,
- komunikacja interpersonalna czyli jak się komunikować aby unikać konfliktów?
- precyzja w komunikacji – jak się komunikować aby unikać błędów i nieporozumień w okresie zmiany?
- „Oryginał i kopia”- gra symulacyjna.
- Asertywność jako postawa i umiejętności liderów zmiany:
- asertywność czy empatia w procesie zmiany?
- techniki komunikacji asertywnej,
- test asertywności,
- asertywność w delegowaniu zadań, monitoringu i kontroli pracy – scenki sytuacyjne,
- „Dramatyczny lot balonem”- gra symulacyjna.
- Konflikty jako początek zmian:
- geneza konfliktów w okresie zmiany,
- rodzaje konfliktów,
- skuteczne formy rozwiązywania konfliktów,
- studium przypadku w firmie „X”.
- „Fabryka pocztówek w okresie zmian”- gra symulacyjna:
- „Fabryka pocztówek – cele i zadania” – runda I,
- „Fabryka pocztówek – konieczność wprowadzenia zmian w organizacji produkcji” – runda II,
- „Fabryka pocztówek – konieczność dostosowania produkcji do zmiennego zapotrzebowani klienta” – runda III,
- „Fabryka pocztówek – realizacja zamówienia” – runda IV,
- podsumowanie przebiegu gry,
- wnioski i spostrzeżenia do pracy,
- ewaluacja szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram | Dzień 1 | Dzień 2 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Rejestracja uczestników | 9:45 - 10:00 | |||||
Zajęcia | 10:00 - 11:00 | 9:00 - 11:00 | ||||
Przerwa | 11:00 - 11:15 | 11:00 - 11:15 | ||||
Zajęcia | 11:15 - 13:00 | 11:15 - 13:00 | ||||
Obiad | 13:00 - 13:45 | 13:00 - 13:45 | ||||
Zajęcia | 13:45 - 15:00 | 13:45 - 15:00 | ||||
Przerwa | 15:00 - 15:10 | 15:00 - 15:10 | ||||
Zajęcia | 15:10 - 17:00 | 15:10 - 16:00 |
Punkty rozwoju osobistego (PDU) – PMP®
Uczestnicy szkolenia, w momencie jego ukończenia, otrzymują 2 punkty PDU (Professional Development Units). Posiadacze tytułu PMP® muszą udokumentować zdobycie 60 punktów PDU w ciągu trzech lat od daty otrzymania dyplomu, aby zachować tytuł.