Szukaj w serwisie

Asertywność w realiach biznesowych


Cele szkolenia

Program „ASERTYWNOŚĆ W REALIACH BIZNESOWYCH” jest sposobem na przekonanie się, że postawa asertywna, równowaga i dobre samopoczucie, a także bardzo dobre relacje są możliwe do osiągnięcia w tym samym czasie. Metody zajęć przygotowane są w ten sposób, aby bezpiecznie uczyć się i trenować umiejętności zachowań asertywnych, respektowanie praw innych osób, kształtowania szacunku do samego siebie oraz wymagania tego od otoczenia. Szkolenie to daje gruntowne podstawy wiedzy, uczy sposobów wykorzystania zachowań asertywnych w różnych sytuacjach, które każdy może, choć nie musi stosować w pełnym zakresie. Dzięki tym zajęciom uczestnik dowiaduje się, jakie zewnętrzne i wewnętrzne siły oraz mechanizmy wpływają na każdego z nas, jak sprawiają, że ulegamy, lub też unikamy ludzi oraz sytuacji, a nawet jak powstaje konflikt. Szkolenie jednocześnie pozwala nauczyć się reagowania w zgodzie z sobą oraz używać technik przełamujących opór lub presję otoczenia. W konsekwencji warsztatowo można przygotować się lepiej zarówno do negocjacji, kontaktu z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym. Celem szkolenia, jest planowanie rozwoju w taki sposób, aby nakierowania się na odnoszenie sukcesu w życiu zawodowym.

Do góry

Profil uczestnika

Szkolenie jest adresowane do wszystkich osób, które chcą zadbać o siebie w relacjach z innymi ludźmi. Podczas zajęć położony zostanie nacisk na kształcenie asertywnej postawy  oraz konkretnych techniki asertywnej komunikacji.

Do góry

Korzyści dla uczestników

  • umiejętność zachowań asertywnych,
  • zdolność kształtowania szacunku do samego siebie oraz wymagania tego od otoczenia,
  • wiedza na temat sposobów wykorzystania zachowań asertywnych w różnych sytuacjach,
  • znajomość wewnętrznych i zewnętrznych sił oraz mechanizmów, które wpływają na każdego z nas,
  • umiejętność reagowania  w zgodzie z sobą oraz używania technik przełamujących opór lub presję otoczenia,
  • umiejętność negocjacji w kontakcie z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym. .

Do góry

Metody szkolenia

  • Case study – analiza przypadków (przygotowanych i osobistych uczestników).
  • Gry – angażujące w proces motywacji i efektywności w celu omówienia wniosków.
  • Ćwiczenia – konkretnych technik zarówno w wersji papierowej, jak i werbalnej.
  • Materiał filmowy obrazujący zarówno techniki, jak i sposoby reakcji.
  • Mini-wykład podparty przykładami.
  • Prezentacja w tym i fragmenty filmu.
  • Dyskusja moderowana.

Do góry

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Do góry

Program szkolenia

  1. Istota asertywności a życiowe prowokacje:
  • czym jest asertywność potocznie, a jakie jest właściwe rozumienie?
  • sytuacje, które wyprowadzają człowieka z równowagi – sposoby ich neutralizowania,
  • osoby, które wprawiają nas w zły nastrój – metody, na uodpornienie się i neutralne podejście.
  1. Typy postaw nieasertywnych:
  • temperament, osobowość, styl bycia – trening uważnej obserwacji,
  • różne strategie stosowane przez oponentów,
  • zachowania i nawyki w sytuacjach spornych oraz podczas wywierania wpływu.
  1. Auto-diagnoza uczestników:
  • jak reaguję w sytuacjach neutralnych i sytuacjach konfliktowych?
  1. Asertywny monolog wewnętrzny – a jego zewnętrzne przejawy oraz blokady:
  • jak kształtuje się nasze wyobrażenie i opinie o samych sobie od dzieciństwa do życia dorosłego,
  • krytyczne momenty życiowe – czy doświadczenie nas osłabia, czy wzmacnia?
  • mechanizmy obronne, a powszechnie stosowane metody w wychowaniu i edukacji,
  • jakie wzorce zabieramy w życie dorosłe?
  • co myślimy o sobie przed wystąpieniem publicznym, rozmowie o pracę, podczas zabiegania o dobry kontrakt lub podwyżkę?
  1. Podstawowe metaprogramy a współwystępowanie asertywności:
  • czym są metaprogramy i jak je stosujemy?
  • pułapki myślenia i jednostronność myślenia,
  • spojrzenie wielopłaszczyznowe dla znalezienia alternatyw i ciekawych rozwiązań,
  • jak wykorzystać świadomość metaprogramów innych osób dla wsparcia swoich interesów.
  1. Zasady asertywnej komunikacji a podstawowe elementy wywierania wpływu:
  • kiedy ktoś wywiera wpływ lub manipuluje?
  • asertywne komunikaty, tworzenie bezpiecznej przestrzeni dla siebie i swoich wpływów,
  • swoboda, relaks i dystans podczas prowokacji,
  • prawo Fenstercheima – zastosowanie,
  • zasady asertywne – jak i kiedy stosować?
  1. Umiejętności asertywnego komunikowania się w sytuacjach napiętej atmosfery:
  • jak rozładować napięcie wewnętrzne i otoczenia?
  • chłodna dyplomacja i empatyczna otwartość.
  1. Przyjmowanie pochwał:
  • co myślimy o sobie, kiedy chwalą innych, a kiedy chwalą nas?
  • budowanie swojej „marki” lub wizerunku osoby pewnej siebie, osoby sukcesu.
  1. Asertywne wyrażanie ocen:
  • sytuacje zawodowe formalne i nieformalne,
  • kryteria obiektywności,
  • właściwe i bezpieczne konstruowanie ocen,
  • konsekwencja stosowanych znaczeń.
  1. Zasady i sposoby asertywnej odmowy:
  • jak odmówić, żeby nie zostać przyjętym, jak oponent?
  • czy warto podjąć ryzyko i odpowiedzieć inaczej niż zazwyczaj? – praktyczny trening z informacją zwrotną,
  • wyrażenie negatywnych uczuć,
  • radzenie sobie z krytyką,
  • obnażanie sformułowań nie wprost.
  1. Techniki przekazywania konstruktywnej krytyki – uszczegółowienie.
  2. Budowanie rozmów opartych na zasadach obopólnej satysfakcji i korzyści.
  3. Ocena sytuacji i swojego potencjału – wykorzystanie inteligencji emocjonalnej.
  4. Główne techniki asertywne i ich zastosowanie nie tylko w życiu zawodowym.
  5. Trening metod okołoasertywnych  w następujących zagadnieniach:
  • dążenie do sukcesu – budowanie swojej pozycji w relacjach z innymi,
  • rozwój osobisty oparty o asertywność – co mogę zmienić w swoim życiu?
  • negocjacje, zakupy, sprzedaż – co zyskuje osoba asertywna?
  • presja autorytetu – czy wiemy, jak reagować i kształtować szacunek do nas?
  • bezpieczna przestrzeń w pracy – czy granice stawiamy słowami, czy też niewerbalnie?

Do góry

Harmonogram

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2  
             
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00      
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry

Punkty rozwoju osobistego (PDU) – PMP®

Uczestnicy szkolenia, w momencie jego ukończenia, otrzymują 2 punkty PDU (Professional Development Units). Posiadacze tytułu PMP® muszą udokumentować zdobycie 60 punktów PDU w ciągu trzech lat od daty otrzymania dyplomu, aby zachować tytuł.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google