Szukaj w serwisie

Komunikacja międzypokoleniowa - jak rozwijać współpracę z przedstawicielami pokoleń X Y Z


Opis

Innowacyjne szkolenie poruszające temat komunikacji oraz współpracy z pracownikami, odbiorcami, współpracownikami, określanymi jako pokolenia X,Y,Z. Polska to kraj w którym na rynku pracy aktywnie działają pracownicy, którzy pamiętają czasy dawnego ustroju jak i młodzi ludzie, którzy urodzili się i żyją w całkiem innych realiach życia prywatnego i biznesowego. Dlatego tak różne jest działanie w życiu zawodowym każdego z przedstawicieli pokoleń. Każde pokolenie ma swoje cele, drogę do osiągania celów, co innego motywuje ludzi urodzonych w latach 70, co innego ludzi urodzonych w latach 90. Każde pokolenie inaczej działa w strukturach biznesu. W organizacjach cele są podobne dla określonej grupy pracowników lub stanowiska. Realizacja celów jest już odmienna, sama droga jaką wybierają pracownicy, aby zrealizować powierzone zadania, jest inna dla każdego pracownika. Delegując zadanie musimy być przygotowani na odpowiednią formę komunikacji zadania dla określonego pokolenia. 

Różny jest też system motywacji oraz kontroli. Osoba, która będzie elastycznie zarządzać komunikacją z uwzględnieniem narzędzi skutecznie działających w komunikacji z pokoleniami, osiągnie przewagę rynkową oraz będzie budowała autorytet w biznesie na twardych podstawach.

Do góry

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest wyjaśnienie zasad według jakich kierują się pokolenia w otoczeniu biznesowym. Przekażemy najefektywniejsza dawkę wiedzy na temat: Jak komunikować się z pokoleniami? Które narzędzia w komunikacji są najwłaściwsze dla danego pokolenia? Jak zarządzać komunikacją międzypokoleniową? Co motywuje każde pokolenie? Jak rozmawiać i współpracować aby motywować do zadań lub działań. Jak zarządzać konfliktem pokoleń? Jak rozwiązywać problemy w organizacji dobór narzędzi dla pokolenia? Jak kontrolować określone pokolenie, jakich używać do tego narzędzi? Jak zarządzać współpracą aby była transparentna i rozwijająca?

Do góry

Profil uczestnika

Szkolenie kierujemy do osób, których praca wymaga współpracy z wieloma „pokoleniami”. Osoby które na co dzień zarządzają zespołami oraz do osób których charakter pracy oparty jest na dużej liczbie osób współpracujących. Kierowników projektów, handlowców, szefów działów oraz do osób które chcą efektywnie komunikować się z każdym współpracownikiem.

Do góry

Korzyści dla uczestników

 

  • ponanie zasad, według których kierują się pokolenia w otoczeniu biznesowym,
  • poszerzenie wiedzy na temat komunikowania się z pokoleniami oraz narzędzi komunikacji właściwych dla danego pokolenia, 
  • poznanie sposobów rozmawiania i współpracowania w celu motywowania do zadań lub działań,
  • umiejętność zarządzania współpracą tak, aby była transparentna i rozwijająca,
  • umiejętność zarządzania konfliktem pokoleń. 

Do góry

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Do góry

Program szkolenia

  1. Pokolenia X,Y,Z – charakterystyka zachowań w biznesie:
  • cechy pokoleń X,Y,Z – wprowadzenie,
  • do czego są zdolne pokolenia – nauka mówi,
  • co kształtuje pokolenia vs zachowania w organizacji?
  • mix pokoleń – Jak go wykorzystać w biznesie?
  • którym pokoleniem Jestem?
  • z którym pokoleniem najwięcej współpracuje? 
  1. Ćwiczenie: Koło pokoleń. Uczestnicy opiszą najbliższe otoczenie (biznesowe/prywatne) w aspekcie cech pokoleń. Zdiagnozujemy punkty zapalne wynikające ze złego doboru narzędzi vs pokolenie.
  2. Komunikacja w biznesie rozwój współpracy:
  • autorytet Naturalny – wspólny mianownik pokoleń,
  • poczucie Własnej Wartości – jak duże ma każde pokolenie,
  • dlaczego muszę dostosować przekaz?
  • jak komunikować aby motywować?
  • czego pokolenia oczekują od komunikacji?
  • jak komunikować aby motywować pokolenia?
  • wspólne narzędzia komunikacji – Feed Back,
  • FUKO – Jak projektować dla X,Y,Z.
  1. Ćwiczenie: Skrzynka narzędziowa. Każdy z uczestników stworzy własną skrzynkę z narzędziami niezbędnymi do transparentnej komunikacji.
  2. Zarządzanie zespołem, koordynacja działań, prowadzenie projektów współpraca międzypokoleniowa:
  • co motywuje poszczególne pokolenia?
  • motywacja w zarządzaniu – trudna sztuka doboru narzędzi,
  • czego oczekują od przełożonego?
  • czego oczekują od współpracowników?
  • co jest nie akceptowalne?
  • klucz do pokolenia – mogę otworzyć każdy umysł,
  • jak delegować zadania, obowiązki?
  • czego muszę wymagać? Czego mogę oczekiwać?
  • jak kontrolować aby motywować?
  1. Ćwiczenie: Tabela kompetencji. Wspólnie z całą grupą stworzymy tabelę ze skutecznymi narzędziami do zarządzania oraz rozwijania kompetencji dla każdego pokolenia.
  2. Zarządzanie konfliktem – sytuacje trudne:
  • konflikt pokoleń – biznes/życie prywatne,
  • dlaczego się nie rozumiemy?
  • jak przewidywać konflikty w pracy?
  • jak je rozwiązywać – narzędzia,
  • asertywność miedzy pokoleniowa – z czego wynika?
  • jak wzajemnie się uzupełniać w biznesie?
  • czego mogę nauczyć się od innych?
  1. Ćwiczenie: Projekt „ Kompromis”. Uczestnicy zaprojektują schemat rozwiązania konfliktu pomiędzy wybranymi osobami z różnych pokoleń.
  2. Jak projektować współpracę?
  • jak skutecznie dzielić zadania w zespole – tabela kompetencji,
  • jak dobierać pracowników w grupy robocze?
  • które pokolenie może dać od siebie najwięcej?
  • czego mogę oczekiwać od X,Y,Z w aspekcie podziału zadań?
  1. Ćwiczenie: Idealna drużyna. Każdy z uczestników szkolenia otrzyma tabele zasobów pracowników oraz zadania jakie mają wykonać. Uczestnik jako szef projektu będzie musiał w sposób kompetentny rozdzielić zadania  i uzasadnić wybór.

Do góry

Harmonogram

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2  
             
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00      
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry

Punkty rozwoju osobistego (PDU) – PMP®

Uczestnicy szkolenia, w momencie jego ukończenia, otrzymują 2 punkty PDU (Professional Development Units). Posiadacze tytułu PMP® muszą udokumentować zdobycie 60 punktów PDU w ciągu trzech lat od daty otrzymania dyplomu, aby zachować tytuł.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google