Szukaj w serwisie

Mowa ciała i komunikacja niewerbalna – mówcy, przywódcy, negocjatora


Opis

Większość ludzi nie czyta precyzyjnie mowy ciała. Odczytuje tylko podstawowe sygnały lub te, które są powszechnie znane. Pozostałe sygnały mowy ciała rozumie na słabym poziomie, tworzac ogólne wyobrażenie na temat rozmówcy. W tym systemie okręśla, czy rozmówca mówi prawdę, czy kłamie. Czy jest wiarygodny, czy fałszywy. Na dzień dzisiejszy „zwykłych Kowalskich” tylko 3 osoby na 100 potrafią dokładnie oczytać język ciała? Chcesz do nich należeć?

Do góry

Korzyści dla uczestników

Korzyści dla uczestnika:

- nauka wpływania mową ciała na rozmówcę,

- nauczenie się jak analizować konkretne zachowania niewerbalne rozmówcy,

- ćwiczenie mowy ciała, poprawiające warsztat mówcy i prezentera,

- podniesienie kompetencji przywódczych.

Do góry

Metody szkolenia

Szkolenie jest oparte na „Systemie Skutecznego Treningu Prezentera” autorstwa naszego trenera – Pana Maurycego Seweryna. System przewiduje:

- aktywność uczestnika przez 80-90 procent czasu szkolenia,

- ponad 30 ćwiczeń w parach, scenek prezentujących konkretne sytuacje z biznesu i polityki,

- warsztaty z kamerą do analizy zachowań nieświadomych uczestników,

- ćwiczenia na poprawienie jakości świadomych gestów i postaw.

Do góry

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Do góry

Program szkolenia

BLOK I 
Zachowania niewerbalne podczas decydujących pierwszych minut spotkania lub prezentacji. 
 
Pierwsze 20 sekund budowania relacji i sprawdzania nastawienia rozmówcy. 
Powitanie partnerskie: 
- oficjalne
- półoficjalne
- europejskie
- manipulacji sympatią
- szczerych intencji
 
Uśmiech i mimiki oddające intencje 
Formy uśmiechu
Ułożenie głowy: poziome, pionowe, 
Szczątkowe formy strachu i zawstydzenia w ułożeniu głowy
 
Zachowania wzrokowe managerów, mówców, negocjatorów
Obserwowanie twarzy, skóry rozmówcy i określenie jego emocji
Mruganie, rozszerzenie oczu i poszerzanie źrenic
Obserwacja uśmiechu i określenie cech charakteru od zrównoważonej do impulsywnej, romantycznej i agresywnej. 
Przypominanie obrazów, dzięków
Konstruowanie obrazów i dźwięków 
Głębokie przypominanie, odczucia wewnętrzne i doznania cielesne. 
Kłamstwo a zachowania wzrokowe 
Ukrywanie agresji,
Ukrywanie niezgadzania się z nami 
Unikanie konfrontacji 
Ocenianie a zachowania wzrokowe 
Zachowania wzrokowe a sygnały zastanawiania się i potrzeby uwiarygodnienia 
BLOK II
Mowa ciała podczas rozmowy lub negocjacji  na siedząco 
 
Emocje i manipulacja za pomocą mowy ciała. Warsztaty z analizy zachowania rozmówcy. 
Ukrywanie prawdziwych emocji
Ograniczone ruchy dłońmi
Szczątkowe zachowania wykazywane palcami i kciukami
Gesty blokady i wycofania – postawy obronne
Jak odczytać ułożenie nóg 
Ruchy stopami 
a) Pionowe,
b) Poziome
c) Boczne i niekontrolowane
d) Sygnały znudzenia i zdenerwowania
 
Znaczenie konkretnych sposobów ułożenia dłoni na stole
Gesty otwartości i pozytywnego nastawienia
Gesty zainteresowania
Kontrolowanie mięśni – drżenia lub nadmiernego spięcia
BLOK III
Mowa ciała na stojąco i w czasie prezentacji. 
 
Gesty pewności siebie. 
Gesty kłamstwa. 
Gesty uzupełniające słowa. 
Gesty prezentacji dokumentów, wniosków 
Gesty ostrzegawcze ukrywania emocji. 
Gesty uwiarygodniania się
Gesty z wykorzystaniem garderoby i przedmiotów biurowych 
Gesty pełne i szczątkowe maskowania emocji 
Postawy uspokajania się i wahania się
Sygnały niepewności. 
Inne niż gesty sygnały kłamstwa. 
Sygnały stresu i zdenerwowania. 
Sygnały wiarygodności.

Do góry

Harmonogram

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2  
             
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00      
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry

Punkty rozwoju osobistego (PDU) – PMP®

Uczestnicy szkolenia, w momencie jego ukończenia, otrzymują 2 punkty PDU (Professional Development Units). Posiadacze tytułu PMP® muszą udokumentować zdobycie 60 punktów PDU w ciągu trzech lat od daty otrzymania dyplomu, aby zachować tytuł.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google