Szukaj w serwisie

MS Excel - poziom zaawansowany


Cele szkolenia

Celem szkolenia jest usprawnienie pracy w MS Excel z zastosowaniem zaawansowanych narzędzi, funkcji i dołączonych do oprogramowania dodatków. Dzięki nowym narzędziom, praca w arkuszu kalkulacyjnym stanie się sprawniejsza, szybsza i przyjemniejsza. Wykonywanie wielu zadań, bez znajomości skutecznych metod zarządzania danymi, ich organizacji i ich właściwego wykorzystania, bazując na posiadanej wiedzy i umiejętnościach, może sprawiać dużo trudności i może zajmować bardzo dużo czasu. Dzięki podniesieniu efektywność wykonywanych zadań z zastosowaniem nowych rozwiązań, praca w MS Excel stanie się, nie nudną, ale pasjonującą przygodą. 

Do góry

Profil uczestnika

Osoby mające ciągłą styczność z MS Excel w realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa, dotyczy to zarówno pracowników niższego, jak i wyższego szczebla. Osoby pracujące w działach analiz, kadr i płac, księgowo-finansowych, zarządczych, logistycznych i nie tylko.

Do góry

Korzyści dla uczestników

  • przyspieszenie prac związanych z organizacją danych i ich zarządzaniem,
  • zastosowanie narzędzi do analizy dużych zbiorów danych, 
  • budowanie zaawansowanych formuł z zastosowaniem złożonych funkcji, również przy użyciu ich zagnieżdżeń,
  • wykorzystanie profesjonalnych rozwiązań do sprawniejszej pracy,
  • analiza danych z zastosowaniem dodatków oraz możliwości tworzenia makr.

Do góry

Metody szkolenia

Szkolenie prowadzone jest przy wykorzystaniu ciekawych przykładów opartych na zadaniach rzeczywistych (bazujących na rozwiązaniach stosowanych w przedsiębiorstwach). Część przykładów przedstawianych jest w oparciu o tematykę związaną z branżą, w której pracują uczestnicy. Na zajęciach możliwe jest analizowanie przypadków wynikających bezpośrednio z zadań wykonywanych w pracy zawodowej.

Do góry

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Do góry

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie czyli jak zrobić coś łatwiej:
  • wpisywanie, modyfikowanie i usuwanie danych,
  • różne metody kopiowania i wklejania danych,
  • wypełnianie serią danych,
  • tworzenie własnych serii danych np. z nazwiskami pracowników,
  • formatowanie tabel,
  • malarz formatów – jak go użyć wielokrotnie,
  • adresowanie komórek,
  • zasady prawidłowego wprowadzania danych,
  • usprawnianie edycji,
  • zamiana.
  1. Przydatne narzędzie - przejdź do specjalne:
  • kopiowanie zakresu, w którym są ukryte wiersze,
  • uzupełnianie pustych komórek,
  • szybkie usuwanie błędów.
  1. Funkcje:
  • funkcje wyszukiwania i odwołań (wyszukaj.pionowo, indeks,
  • podaj.pozycję),
  • funkcje matematyczne (suma.jeżeli),
  • funkcje logiczne (jeżeli, oraz, lub),
  • funkcje baz danych,
  • funkcje tekstowe,
  • ręczne i automatyczne przypisywanie nazw zakresom komórek,
  • profesjonalne adresowanie bezwzględne,
  • zagnieżdżanie funkcji.
  1. Znajdowanie nieprawidłowości lub błędów czyli formatowanie warunkowe:
  • formatowanie komórek zawierających określony tekst,
  • formatowanie komórek zawierających określone wartości,
  • paski danych, zakresy kolorów, zestawy ikon,
  • szukanie wartości unikatowych,
  • tworzenie formuł do sformatowania komórek, które należy sformatować.
  1. Jak zabezpieczyć dane, czyli ochrona arkusza i skoroszytu:
  • ochrona arkusza,
  • ochrona skoroszytu,
  • sprawdzanie poprawności danych,
  • zaznaczanie nieprawidłowych danych.
  1. Sortowanie i filtrowanie.
  • sortowanie zaawansowane,
  • sumy częściowe,
  • autofiltr niestandardowy,
  • filtr zaawansowany.
  1. Tabele przestawne i wykresy przestawne.
  • filtrowanie i sortowanie w tabelach przestawnych,
  • grupowanie danych w tabelach przestawnych (grupowanie wg. czasu, liczb, tekstu),
  • pola i elementy obliczeniowe,
  • tabela przestawna z danych zewnętrznych,
  • przykłady na podstawie raportu sprzedaży, wiekowania należności,
  • raportu logistycznego,
  • wykresy przestawne.
  1. Wizualizacja danych czyli zaawansowane wykresy:
  • przedstawienie danych o różnych rzędach wielkości,
  • linia trendu,
  • własny szablon wykresy.
  1. Współpraca z innymi aplikacjami czyli import danych ze źródeł zewnętrznych:
  • import z Accessa,
  • import plików tekstowych,
  • kwerenda sieci Web,
  • narzędzie MS Query.
  1. Analiza wielowariantowa - scenariusze.
  2. Dodatek Solver. Narzędzie szukaj wyniku.
  3. Nagrywanie makr:
  • bezpieczeństwo,
  • rejestrowanie i uruchamianie,
  • przypisywanie makr do przycisków na paskach poleceń.

Do góry

Harmonogram

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2  
             
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00      
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry

Punkty rozwoju osobistego (PDU) – PMP®

Uczestnicy szkolenia, w momencie jego ukończenia, otrzymują 2 punkty PDU (Professional Development Units). Posiadacze tytułu PMP® muszą udokumentować zdobycie 60 punktów PDU w ciągu trzech lat od daty otrzymania dyplomu, aby zachować tytuł.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google