Szukaj w serwisie

Project Management na poziom IPMA D i C – szkolenie poglądowe


Opis

Szkolenia prowadzone są przez członków Stowarzyszenia IPMA Polska, którzy posiadają certyfikacje IPMA Level D i C.

Współcześnie opanowanie zasad metodyki Project Management daje możliwość lepszego, bardziej uporządkowanego prowadzenia projektów, jak i skuteczniejszej realizacji komunikacji w projekcie. Staje się ono również początkiem usprawnienia procesu zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie poprzez usprawnienie zasad formułowania Lessons Learned. Zajęcia oprócz przedstawienia najlepszych praktyk PM, obsługują wszystkie obszary ICB – IPMA Competence Baseline v. 3.0 i formalnie przygotowują do certyfikacji na poziom IPMA D. Agenda pomyślana jest jako połączenie naprzemiennie prowadzonych wykładów i warsztatów realizowanych w oparciu o obrane tematy projektów. W ten sposób podgrupy mogą praktycznie ćwiczyć poszczególne etapy pracy w cyklu życia projektów wraz z jednoczesnym zebraniem danych z obszaru know-how zdania egzaminu.

Do góry

Cele szkolenia

  • wzmocnienie wybranych (organizatorskich) kluczowych kompetencji niezbędnych w Project Management,
  • opanowanie ICB – IPMA Competence Baseline v. 3.0,
  • wypracowanie wspólnego języka dotyczącego procesu zarządzania projektem,
  • przećwiczenie praktycznych narzędzi do sprawnego przygotowania i realizacji  projektu,
  • usystematyzowana wiedza, praktyczne narzędzia i umiejętności umożliwiające „szybki start” z projektem,
  • nacisk na definiowanie i dobre przygotowanie projektu tak by uniknąć problemów podczas realizacji,
  • nabycie znajomości metod bilansowania i zabezpieczania harmonogramów,
  • uświadomienie dobrych praktyk i standardów prowadzenia projektów.

Do góry

Metody szkolenia

  • przedstawienie złożonych tematów krok po kroku dostosowując tempo zajęć do możliwości uczestników.
  • w ponad 90% przypadków stosowanie „nieksiążkowych”, przykładów opartych o doświadczenia autora zebrane na terenie Polski, Niemiec i Wielkie Brytanii.
  • oparcie szkolenia o naprzemiennie wprowadzające wykłady, ćwiczenia indywidualne i warsztaty.
  • wykorzystywanie do obliczeń dedykowanego oprogramowania.
  • większość rysunków dydaktycznych wykonywanych jest nie na flipcharcie, a na ekranie komputera (użyty tablet) co poprzez rzutnik daje wielokrotnie większe i czytelne obrazy, które każdy uczestnik może zabrać po szkoleniu ze sobą w postaci plików graficznych

Do góry

Czas trwania

24 godziny dydaktyczne - 3 dni

Do góry

Program szkolenia

Dzień I

  1. Wprowadzenie:
    • czym jest a czym nie jest projekt?
    • potrzeba zarządzania projektami - warunkowania dla pracy z przedsięwzięciami,
    • główne pułapki przy prowadzeniu przedsięwzięć jednostkowych,
    • jakie błędy popełnili inni?
  2. Cykl życia projektu:
    • cykl Projektu - Czterofazowy model prowadzenia przedsięwzięcia:
    • definiowanie,
    • planowanie,
    • realizacja,
    • zakończenie.
  3. Zarządzanie wymaganiami/definiowanie:
    • pisanie specyfikacji od strony klienta,
    • „pokaż mi jak zacząłeś projekt a powiem Ci jak go skończysz”,
    • jak powinny wyglądać dobre wymagania?
    • co robić gdy brak wymagań?
    • podstawowe narzędzie WBS - Struktura Podziału Prac (SPP) czyli podzielić projekt na części.

Dzień II

  1. Kontekst projektu:
    • stakeholders czyli wszyscy zainteresowani przedsięwzięciem - jak ich zidentyfikować i co z nimi robić?
    • struktura organizacyjna firmy,
    • zalety i wady funkcjonalnego lub podmiotowego zorganizowania działów,
    • wszystko o popularnym rozwiązaniu macierzowym,
    • jaka struktura jest najlepsza dla różnych projektów?
    • poparcie ze strony zarządzających jednostką, organizacją,
    • współpraca w procesie zarządzania projektem,
    • przykłady katastrofalnych skutków zaniedbania początkowych etapów projektów.
  2. Planowanie:
    • macierz rozdziału odpowiedzialności,
    • Gantt chart, diagram sieciowy i ścieżka krytyczna. Kompresja harmonogramu projektu i jego optymalizacja,
    • planowanie projektów wewnętrznych zmian organizacyjnych, projektów związanych z wprowadzeniem nowych usług i produktów,
    • wyznaczanie kamieni milowych oraz planowanie dostępności zasobów w projekcie,
    • wspomaganie planowania programami komputerowymi.
  3. Zarządzanie Ryzykiem:
    • procedura zarządzania ryzykiem projektu,
    • zarządzanie ryzykiem to nie tylko iloczyn prawdopodobieństwa i możliwych efektów wydarzeń,
    • skala ryzyka w stosunku do projektu,
    • podejmowanie racjonalnych decyzji w sytuacji niepewności - praktyczne metody,
    • ustalanie rezerw na różne ewentualności,
    • plany “na wypadek”- scenariusze awaryjne,
    • planowanie oceniania ryzyka, czyli jak się w tym nie pogubić,
    • dokumentowanie analiz ryzyka na potrzeby lessons learned.

Dzień III

  1. Kontrolowanie Projektu:
    • klucz do sukcesu - efektywne sposoby zbierania informacji,
    • tworzenie planów komunikacyjnych,
    • jak raportowanie postępu prac może być trzy razy lepsze niż dotychczasowe,
    • problemy na drodze przedsięwzięcia - ich trafna diagnoza i działania naprawcze,
    • Metoda Wartości Uzyskanej (Earned Value Analysis),
    • analiza trendów,
    • zakończenie projektu też jest sztuką – jakie lekcje z prowadzonych projektów zbieramy.
  2. Zarządzanie zmianami:
    • systemowe zarządzanie zmianami projektu – porządek i umiejętność mówienia „nie”,
    • zagrożenie chaosem w wymaganiach,
    • wzorcowy proces kontroli zmian.
  3. Koncepcja łańcucha krytycznego:
    • waga czasu,
    • psychologiczne uwarunkowania planowania harmonogramu,
    • gdzie uleciało skoncentrowanie na najważniejszych zadaniach,
    • dlaczego estymacje są sztucznie napompowywane,
    • powody powstawania opóźnień-buforowanie projektu,
    • propozycje Łańcucha krytycznego,
    • rozwiązanie dla „wąskich gardeł” na projekcie.
  4. Zamknięcie projektu:
    • zakończenie projektu też jest sztuką,
    • przedterminowe „zabijanie” projektu,
    • lekcje z projektu, podnoszenie umiejętności PM w firmie na podstawie doświadczeń z projektów.
  5. Trudny wybór:
    • praktyczna analiza wyboru - sposób myślenia klienta wybierającego ofertę.
  6. Zakończenie szkolenia:
    • podsumowanie szkolenia
    • wytyczenie obszarów do pracy,
    • sesja informacji zwrotnej.
       

Do góry

Harmonogram

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2   Dzień 3  
                 
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00          
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00   15:10 - 16:00  

Do góry

Punkty rozwoju osobistego (PDU) – PMP®

Uczestnicy szkolenia, w momencie jego ukończenia, otrzymują 2 punkty PDU (Professional Development Units). Posiadacze tytułu PMP® muszą udokumentować zdobycie 60 punktów PDU w ciągu trzech lat od daty otrzymania dyplomu, aby zachować tytuł.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google