Szukaj w serwisie

Sourcing - prowadzenie zaawansowanych projektów oszczędnościowych


Opis

Sourcing określany jest jako „kompleksowa strategia przedsiębiorstwa definiująca, w jaki sposób i przez kogo obsługiwane będą poszczególne procesy biznesowe, bądź obszary funkcjonalne firmy” (źródło: Wikipedia). Jest to skomplikowany proces planowania i podejmowania trafnych decyzji w zakresie obszarów i sposobów generowania oszczędności, w dobrze zorganizowanym i nadzorowanym środowisku. Sourcing to o wiele więcej niż negocjacje, to sposób zabezpieczenia interesów firmy w okresie przejściowym, w sytuacji kiedy monopolista jest przekształcany w dostawcę strategicznego, ale nie jedynego, to zarządzanie zmianą w zakupach w sposób ograniczający ryzyko, to świadome kreowanie oszczędności kosztowo-operacyjnych umożliwiając transfer wiedzy od dostawców poprzez wewnętrzne obszary przedsiębiorstwa do zakupów.

Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami z zakresu sourcing’u. Poznają zasady tworzenia projektu zakupowego według elementów metodologii zarządzania projektem oraz prowadzenia projektu w środowisku interdyscyplinarnym.

Podsumowaniem szkolenia jest rozbudowane ćwiczenie, w którym uczestnicy przygotowują samodzielnie szablon projektu zakupowego, definiują obszar i zakres projektu, budują przykładową (opartą na swoich danych) kartę projektu oszczędnościowego, definiują uczestników projektu i ich role, ustalają harmonogram, opracowują analizę ryzyka oraz uzasadnienie biznesowe.

Najważniejszym efektem szkolenia jest uzyskanie teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat prowadzenia zaawansowanych projektów oszczędnościowych oraz sposobów generowania oszczędności przy wykorzystaniu pracy w środowisku interdyscyplinarnym, dzięki zapewnieniu możliwości transferu wiedzy pomiędzy uczestnikami projektu.

Do góry

Korzyści dla uczestników

  • uczestnik pozna w zaawansowanym stopniu specyfikę zarządzania projektem zakupowym, problematykę innowacyjności oraz zarządzania ryzykiem w sourcing’u,
  • uczestnik pozna sposoby planowania i organizowania pracy zespołu projektowego zajmującego się sourcing’iem,
  • uczestnik pozna w pogłębionym stopniu specyfikę negocjacji, perswazji  i komunikacji z uczestnikami projektu zakupowego oraz dostawcami,
  • uczestnik pozna metody ukierunkowywania członków zespołu na samodzielne poszukiwanie możliwości generowania oszczędności w obszarze projektu.

Do góry

Metody szkolenia

  • case study, ćwiczenia w grupach,
  • podstawy teoretyczne, formułowanie zagadnień projektowych,
  • forum dyskusyjne.

Do góry

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Do góry

Program szkolenia

  1. Typy wydatków finansowych:
  • co to są koszty operacyjne bezpośrednie?
  • co to są koszty operacyjne pośrednie?
  • co to są koszty inwestycyjne?
  • jaka jest różnica między ceną a kosztem własnym?
  1. Podstawowe zagadnienia związane z towarami oraz usługami:
  • co to są kategorie zakupowe i jak kategoryzować towary lub usługi?
  • jaka jest różnica między MOQ a EOQ?
  • jak Incoterms wpływa na lead time?
  • dlaczego prognozowanie (zużycie, nie zakup) pomaga obniżyć cenę?
  • co to jest ABC i jakie ma powiązania z rotacją towarów?
  • formuła cenowa – jak ją budować i skąd czerpać informacje?
  1. Typy sourcingu:
  • ze względu na przedmiot sourcing’u,
  • ze względu na lokalizację dostawców,
  • analizy „to make or to buy”.
  1. Projekt sourcingowy - wybrane elementy metodologii zarządzania projektem:
  • kto powinien znaleźć się w zespole projektowym?
  • jakie są role w projekcie (zakres odpowiedzialności i obowiązków)?
  • jak przygotować kartę projektu?
  • jak zdefiniować ryzyka projektu (analiza oraz monitorowanie)?
  • jak stworzyć harmonogram, kamienie milowe?
  • co to jest kick-off meeting?
  1. Ofertowanie oraz negocjacje:
  • jak zdefiniować wymagania biznesowe?
  • jakie narzędzia do ofertowania warto wykorzystać?
  • jak negocjować warunki w projekcie?
  • jak przeprowadzić proces walidacji dostawcy?
  1. Implementacja rozwiązań - zabezpieczenie interesów firmy w okresie przejściowym.
  2. Ćwiczenie w grupach – przygotowanie karty projektu, harmonogramu, elektronicznego zapytania ofertowego oraz symulacja negocjacji z dostawcą.
  3. Podsumowanie – czas na dyskusje i pytania.

Do góry

Harmonogram

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2  
             
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00      
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry

Punkty rozwoju osobistego (PDU) – PMP®

Uczestnicy szkolenia, w momencie jego ukończenia, otrzymują 2 punkty PDU (Professional Development Units). Posiadacze tytułu PMP® muszą udokumentować zdobycie 60 punktów PDU w ciągu trzech lat od daty otrzymania dyplomu, aby zachować tytuł.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google