Szukaj w serwisie

Sztuka autoprezentacji i prowadzenia spotkań


Cele szkolenia

Uczestnictwo w warsztatach ma na celu zapoznanie uczestników z mechanizmami oraz grupą zasad przygotowywania i prowadzenia profesjonalnej prezentacji i autoprezentacji.

Uczestnicy pozyskają wiedzę na temat skutecznych działań wchodzących w zakres prezentacji nowych rozwiązań, idei, produktów i usług oraz zostaną wyposażeni w niezbędne wiadomości dotyczące skutecznych sposobów planowania, organizowania i przeprowadzania profesjonalnych prezentacji.

Kluczowe obszary tematyczne: 

  • planowanie i przygotowywanie prezentacji,
  • rozpoznawanie adresatów i konstruowanie pod ich kątem wystąpienia,
  • planowanie spotkania od strony oczekiwań co do treści i formy,
  • umiejętne argumentowanie i odpowiadanie na pytania,
  • radzeniem sobie z „trudnymi pytaniami”,
  • techniki antystresowe,
  • praktyczne ćwiczenia.

Do góry

Profil uczestnika

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób pracujących z ludźmi w środowisku biznesowym, chcących poznać zasady dobrej, skutecznej komunikacji i opanować umiejętność eksponowania pozytywnego wizerunku swojej osoby.

Do góry

Korzyści dla uczestników

  • wiedza na temat sposobu odbierania przez umysł świadomy i nieświadomy tego, co usłyszał, zobaczył i poczuł, czyli w jaki sposób mózg odbiera i przetwarza informacje,
  • umiejętność rozpoznawania różnych typów osobowości i dostosowania do każdego z nich swojego zachowania i stylu komunikacji,
  • zapoznanie z sztuką uważnego, aktywnego słuchania,
  • umiejętność odczytywania sygnałów mowy ciała i wykorzystania je w skutecznej autoprezentacji,
  • ponanie ćwiczeń poprawiających mowę ciała,
  • poznanie znaczenia tonu głosu i tempa mówienia w przekazywanym komunikacie,
  • wiedza na temat sposobów panowania nad własnym głosem,
  • umiejętność precyzyjnego wyrażania się,
  • poznanie rodzajów pytań i zakresu ich wykorzystania w komunikacji,
  • nauka sztuki wywoływania pierwszego wrażenia, czyli jak wykorzystać najważniejsze pierwsze 10 sekund w autoprezentacji,
  • wiedza na temat dlaczego "szata zdobi człowieka" i jak umiejętnie tę wiedzę wykorzystać w procesie wywierania wrażenia na innych,
  • poznanie 10 sekretów, dzięki którym można wywołać piorunujące wrażenie,
  • umiejętność budowania dobrego kontaktu emocjonalnego z innymi ludźmi, wykorzystując "dopasowanie" w procesie komunikacji,
  • poznanie podstawowych technik perswazji,
  • poznanie różnic w myśleniu i zachowaniu kobiet i mężczyzn, nauka wykorzystywania tej wiedzy w autoprezentacji,
  • wiedza na temat sposobów kształtowania własnego wizerunku w długim okresie czasu,
  • umiejętność opanowania sztuki prezentacji i umiejętności wystąpień publicznych,
  • poznanie technik i metod redukowania zbyt dużego stresu zakłócającego pożądaną autoprezentację.

Do góry

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Do góry

Program szkolenia

  1. Rozpoczęcie szkolenia:
    • diagnostyka,
    • rodzaje i funkcje prezentacji.
  2. Planowanie przebiegu prezentacji:
    • określanie celów,
    • rodzaje celów,
    • reguły skutecznego planowania.
  3. 3 reguły prezentacji:
    • przygotowanie się do prezentacji,
    • 3 etapy prezentacji.
  4. Aspekty psychologiczne w prezentacjach:
    • jak działa umysł w procesie komunikacyjnym (mózg gadzi, układ limbiczny, kora nowa)?
    • w jaki sposób ludzie odbierają i przetwarzają informacje?
  5. W jaki sposób można wpływać na emocje? - podstawowe źródła komunikacji:
    • mowa ciała (mimika, gesty, terytorium),
    • parajęzyk (ton głosu, barwa, tempo mówienia),
    • słowa,
    • kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania w prezentacjach.
  6. Strategie budowania skutecznego kontaktu w procesie prezentacji:
    • dopasowanie w procesie komunikacji (język ciała, analogowe cechy głosu, struktury systemów reprezentacji, oddychanie, zwroty i wyrażenia),
    • prowadzenie jako skuteczne następstwo dopasowania - jak poprowadzić rozmówcę w pożądanym kierunku?
  7. Sztuka wywoływania pierwszego wrażenia:
    • wygląd zewnętrzny,
    • postawa,
    • głos,
    • powitanie,
    • uśmiech.
  8. Różni ludzie - różne osobowości - jak szybko i łatwo je określić?
    • systemy reprezentacji, czyli jak myślą wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy i jak wykorzystać tę wiedzę w procesie prezentacji?
    • wybrane metaprogramy - indywidualne wzorce percepcji. Czym kieruje się człowiek w podejmowaniu decyzji oraz jak organizuje sobie własną mapę świata?
  9. Trudne sytuacje w trakcie spotkania:
    • podstawowe techniki odpowiadania na pytania informacyjne i krytyczne,
    • tzw. "trudni ludzie" - osoby utrudniające przebieg prezentacji i reakcja na ich zachowanie,
    • co trzeba wiedzieć o uczestnikach prezentacji? - prezentacja naturalnego zespołu reakcji, uruchamianego w sytuacji bycia uczestnikiem prezentacji,
    • przygotowanie materiałów wizualnych.
  10. Autoprezentacja w praktyce:
    • niewerbalne zachowanie się w trakcie prezentacji - analiza video,
    • opanowanie stresu i przezwyciężanie tremy.
  11. Autoprezentacja w praktyce - ćwiczenia indywidualne i grupowe:
    • korekty doskonalące.

Do góry

Harmonogram

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2  
             
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00      
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry

Punkty rozwoju osobistego (PDU) – PMP®

Uczestnicy szkolenia, w momencie jego ukończenia, otrzymują 2 punkty PDU (Professional Development Units). Posiadacze tytułu PMP® muszą udokumentować zdobycie 60 punktów PDU w ciągu trzech lat od daty otrzymania dyplomu, aby zachować tytuł.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google