Szukaj w serwisie

Work-Life Balance - zachowanie równowagi między pracą a życiem osobistym


Opis

Program „WORK-LIFE BALANCE”  to modne i używane hasło, a za sprawą artykułów stało się tematem wielu dyskusji i działań w organizacjach. Bez względu na inicjatywę „WORK-LIFE BALANCE” wynika z rzeczywistych potrzeb utrzymania równowagi. Równowaga to zarówno możliwości organizmu ludzkiego do wysiłku, czy to intelektualnego, czy fizycznego w pracy, jak również życie osobiste, w ramach którego ważny jest i odpoczynek i relacje i rozwój. Ta druga część bywa jednak pomijana, jako mniej istotna część życia, są to sprawy, które teoretycznie mogą zaczekać na dogodny moment. „Czy lepiej zostać dwie godziny dłużej w pracy, czy zostawić wszystko i iść do domu?” – niejednokrotnie pracownik zadaje sobie to pytanie. Okazuje się, że dobrze zrównoważony odpoczynek i praca przynoszą lepsze efekty, niż próby sprawienia, że organizm pracuje ponad siły. Korzyści z utrzymywanej równowagi wpływają wprost na efektywność i motywację pracowników, a to przekłada się na rezultaty organizacji,  której są pracownikami. Celem zajęć jest sprawienie, aby uczestnik widząc korzyści dla siebie, mógł też dostrzec, jak daleko -idące korzyści przynosi to innym, zarówno w otoczeniu prywatnym, ale przede wszystkim zawodowym. Szkolenie umożliwia porównanie doświadczeń oraz sprawdzonych metod, analizę oraz zaplanowanie zupełnie nowego podejścia do organizacji pracy własnej, efektywności swojej i innych, równowagi i satysfakcji z niej wynikającej.

Do góry

Korzyści dla uczestników

 

  • uświadomienie konsekwencji z ulegania własnym, często niezdrowym nawykom oraz czasami niewysłowionej presji otoczenia na zachowanie,
  • umiejętność układania dnia i tygodnia, a czasem i życia zgodnie z rytmem biologicznym i możliwościami, jakie w nawale obowiązków umykają naszej uwad,
  • umiejętność zastosowania nowego podejścia do organizacji pracy własnej, efektywności własnej i innych. 

Do góry

Metody szkolenia

  • case study – analiza przypadków (zaproponowanych w ramach zajęć oraz osobistych uczestników),
  • zadania – angażujące w procesy społeczne i własne nawyki w celu omówienia wniosków,
  • ćwiczenia – wybranych technik zarówno w wersji papierowej jak i werbalnej,
  • mini-wykład podparty przykładami,
  • prezentacja w tym i fragmenty filmu,
  • dyskusja moderowana,
  • scenki symulacyjne,
  • plan działań – przygotowywany przez uczestników.

Do góry

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Do góry

Program szkolenia

DZIEŃ I
  1. Work-life balance – skąd się wziął temat?
  • wprowadzenie,
  • co i jak robią już niektóre firmy?
  1. Rola kadry menedżerskiej w kształtowaniu wizji zdrowia i zrównoważonej efektywności:
  • identyfikacja kpi i planowanie 2 ścieżek osiągnięcia celu,
  • realność stawianych celów – a inercja komunikacyjno - organizacyjna,
  • bariery w organizacji w zarządzeniu nowym stylem efektywnej i zbilansowanej pracy.
  1. Weryfikacja naturalnego rytmu dnia:
  • analiza własna – diagram,
  • wpływ otoczenia na nienaturalne zmiany w planie,
  • podejście japońskie – kultura odpoczynku w pracy,
  • kultura organizacji kreatywnych – jak wyzwalać potencjał ludzi i poczucie odpowiedzialności?
  1. Moje sterowniki – rozpoznanie co kształtuje mój temperament i podejście do celu:
  • autodiagnoza,
  • porównanie wyników na zasadzie: każdy behawior ma swoją przyczynę i skutek,
  • czy potrafimy wykreować pozytywny plan działań w oparty na nowym wzorcu myślenia,
  • stawianie osobistych celów – czy metoda smart jest nadal aktualna?
  1. Metody zarządzania sobą w czasie – co stosujemy, a co wymaga ponownej weryfikacji?
  • zadanie w oparciu o studium przypadku – najczęstsze błędy popełniane w natłoku zajęć,
  • wymiana doświadczeń w oparciu znane modele zarządzania sobą w czasie,
  • Eisenhower – priorytety a ich zmienność w czasie,
  • model porządkowania zadań dla siebie i innych,
  • zasada pareto,
  • przygotowanie do projektu wg. metody Gantta.
  1. Zabawa umysłowa – jak optymalnie zarządzić zadaniem:
  • wyciąganie wniosków do przyszłych złożonych zadań,
  • koncentracja na zadaniu a efekt przemęczenia,
  • przerwy i udany odpoczynek,
  • metody mindfulness i trening zen zastosowane do lepszego zarządzenia pamięcią w czasie rzeczywistym.
DZIEŃ II
  1. Energia życiowa a energia dnia:
  • analiza dnia w oparciu o wielorakość działań,
  • gdzie najbardziej ucieka nam energia?
  • odzyskiwanie „mocy” – metody i techniki wzbudzania energii i kumulowania jej w praktyce,
  • siła płynąca z codziennych zadań – jak działać na układ nagród w mózgu.
  1. Zmiana nawyków – plan działań pro-życiowych:
  • najczęstsze zdarzenia i incydenty,
  • sposób myślenia o sobie – efektywny trening na początek i koniec dnia,
  • uporządkowany, czy elastyczny plan działań dla swojego zdrowia?
  • mierzenie postępów w odniesieniu do planu liniowego.
  1. Nasze centrum – a niezaspokojone potrzeby:
  • centrum wg. Stephena R. Covey’a,
  • centrum wartości życiowych – obserwacja “chcę-muszę” we własnym sposobie myślenia,
  • budowanie relacji w oparciu o wartości i ich wpływa na postawę asertywną.
  1. Techniki i praktyki zdrowia umysłowo-fizycznego:
  • techniki dalekowschodnie, a nowości świata zachodu,
  • 5 minut treningu dla mojego umysłu każdego dnia – dlaczego tak trudno dotrzymać sobie to postanowienie?
  • szybkość działania, a trening uważności – czy reakcja może być błyskawiczna?
  • kiedy możemy działać spontanicznie i szybko, a kiedy potrzebujemy rozwagi i czasu?
  1. Praktyka własna:
  • początek dnia - pozytywny starter - ćwiczenia mimiczne twarzy,
  • herbata / posiłki / fizjologia – potrzebne przerwy,
  • ćwiczenia – praca własna,
  • przerwy dla umysłu – częstotliwości pracy mózgu, skąd wynika potrzeba zmiany,
  • układ limbiczny – jak pozytywnie zadbać o swoje emocje i zachowując dobre relacje z otoczeniem?
  • siła własnego autoprogramowania – trening metodą „silvy”,
  • afirmacje wg. Louis Hey. 
  1. Trening redukcji stresu i relaksacji do praktycznego wykorzystania: 
  • systemy redukujące napięcie powięziowe – ćwiczenia,
  • oddech ognia – szybka relaksacja i poprawa kondycji w biurze,
  • praktyka własnego ciała – joga i mindfulness - uwalnianie emocji,
  • wirtualny przeciwnik – trening autosugestii stosowanej.
  1. Rozwijanie umiejętności koncentracji i budowania silnej samooceny:
  • trening uważności i wykorzystanie afirmacji w praktyce dnia,
  • budowanie samooceny w oparciu o bilans sukcesów i niespełnionych oczekiwań,
  • transformowanie negatywnych ocen własnych na efektywny plan działań,
  • praktyka umysłu rzeczywistego – „tu i teraz„ ćwiczenia własne.

Do góry

Harmonogram

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2  
             
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00      
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry

Punkty rozwoju osobistego (PDU) – PMP®

Uczestnicy szkolenia, w momencie jego ukończenia, otrzymują 2 punkty PDU (Professional Development Units). Posiadacze tytułu PMP® muszą udokumentować zdobycie 60 punktów PDU w ciągu trzech lat od daty otrzymania dyplomu, aby zachować tytuł.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google