Szukaj w serwisie

Zastosowanie Excel w biznesie - poziom średniozaawansowany


Cele szkolenia

Celem szkolenia jest wzmocnienie umiejętności wykorzystywania programu Excel z pakietu Microsoft Office. Po ukończeniu kursu uczestnik szkolenia nabędzie wiedze odnośnie tworzenia tabel, wykresów i zestawień obliczeniowych, raportów i analiz w programie Microsoft Excel. Szkolenia ma formę wykładu połączonego z ćwiczeniami pokazującymi praktyczne wykorzystanie nabytej wiedzy.

Do góry

Profil uczestnika

Kurs przeznaczony dla osób, które pracowały już w arkuszu kalkulacyjnym, ale nie potrafią efektywnie wykorzystywać jego możliwości.

Do góry

Korzyści dla uczestników

  • poznasz i zrozumiesz zasady podstawowych i zaawansowanych funkcji arkuszy MS Excel,
  • nauczysz się jak budować szablony dokumentów,
  • nauczysz się posługiwać tabelami przestawnymi
  • będziesz potrafił dostosować MS Excel do własnych potrzeb.

Do góry

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Do góry

Program szkolenia

  1. Powtórzenie podstaw programu Excel:
    • wprowadzanie i edycja danych, wybieranie, wyszukiwanie komórek i grup komórek,
    • kopiowanie, wklejanie, wypełnianie komórek i zakresów,
    • wstawianie i praca z prostymi obiektami (grafika, ramka),
    • formatowanie graficzne. Typy danych i formatowanie według typu danych,
    • komentarze: wstawianie, wygląd, edycja,
    • nazywanie komórek i zakresów.
  2. Formuły:
    • podstawowe i najczęściej używane funkcje SUMA, MAX, MIN, ŚREDNIA,
    • adresowanie względne i bezwzględne,
    • funkcje logiczne JEŻELI.
  3. Zaawansowane formuły:
    • funkcje wyszukiwania i odwołań (wyszukaj.pionowo, indeks, podaj.pozycję),
    • funkcje matematyczne (suma.jeżeli),
    • funkcje logiczne (jeżeli, oraz, lub),
    • funkcje tekstowe.
  4. Ręczne i automatyczne przypisywanie nazw zakresom komórek - profesjonalne adresowanie bezwzględne.
  5. Zagnieżdżanie funkcji.
  6. Nazywanie komórek, zaawansowana praca z komórkami nazwanymi:
    • zakresy widoczności nazw, odwoływanie się do nazw z innych arkuszy, menedżer nazw, nazywanie powiększających się zakresów.
  7. Formatowanie warunkowe.
  8. Sortowanie danych i filtry:
    • sortowanie zaawansowane,
    • autofiltr niestandardowy,
    • filtr zaawansowany.
  9. Walidacja danych - sprawdzanie poprawności danych.
  10. Udostępnianie skoroszytu:
    • zarządzanie zmianami,
    • rejestrowanie zmian, włączanie zmian, zatwierdzanie zmian.
  11. Ochrona danych:
    • ochrona komórek, skoroszytów i arkuszy,
    • typowe scenariusze ustawiania zabezpieczeń.
  12. Wizualizacja danych czyli praca z wykresami:
    • podstawowe typy wykresów i określanie źródeł danych,
    • formatowanie wykresów:
  13. Analiza danych czyli tabele przestawne i wykresy przestawne:
    • filtrowanie i sortowanie w tabelach przestawnych,
    • grupowanie danych w tabelach przestawnych (grupowanie wg czasu, liczb, tekstu).
  14. Rozwiązanie problemu z wydrukiem arkusza czyli ustawienia wydruku arkusza, tworzenie nagłówka, stopki, ustawienia obszaru wydruku, podział stron do wydruku.

Do góry

Harmonogram

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2  
             
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00      
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry

Punkty rozwoju osobistego (PDU) – PMP®

Uczestnicy szkolenia, w momencie jego ukończenia, otrzymują 2 punkty PDU (Professional Development Units). Posiadacze tytułu PMP® muszą udokumentować zdobycie 60 punktów PDU w ciągu trzech lat od daty otrzymania dyplomu, aby zachować tytuł.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google