Trochę historii
SIX SIGMA jako metodyka została stworzona w latach 80 XX w. w koncernie Motorola. Kiedy to firma zaczęła tracić zwoją pozycję na rynku urządzeń do łączności bezprzewodowej. Chcąc odzyskać przewagę konkurencyjną, nad tanimi ale dobrymi jakościowo produktami japońskich marek Motorola stworzyła plan naprawczy, którego głównym punktem była zmiana w podejściu do problemu jakości. Obecnie SiX SIGMA wykorzystywana jest przede wszystkim w przedsiębiorstwach produkcyjnych ale co bardzo ważne coraz częściej korzystają z niej organizacje nieprodukcyjne oraz sektor publiczny, małe i duże przedsiębiorstwa. Stosować ją można dla każdego obszaru i mierzalnego procesu.
Czym jest Six Sigma?
SIX SIGMA - to precyzyjna metodyka poprawy jakości wykorzystująca techniki statystycznego sterowania jakością, której celem jest eliminacja defektów i osiąganie jak najmniejszych strat w produktach i procesach. Można tym samym założyć, że jest to synonim najwyższego światowego standardu jakości, ukierunkowany na usprawnieni. Główną idą metodyki Six Sigma jest działanie prewencyjne. Bogactwo narzędzi oraz możliwość stosowania efektywnego podejścia do rozwiązywania problemów DMAIC pozwala na doskonalenie procesów na każdym etapie.