Szukaj w serwisie

Nasza oferta dla Ciebie


Coaching

Coaching  jest to precyzyjnie zaplanowany proces rozwoju nakierowany na podnoszenie skuteczności kluczowych pracowników w firmie. Cykl spotkań coacha z klientem to proces coachingowy, gdzie praca odbywa się w sesjach całkowicie dostosowanych do wymagań klienta.

Często spotykamy się z przedstawicielami wyższej kadry managerskiej która nie chcą uczestniczyć w szkoleniach organizowanych dla ich podwładnych – nawet jeśli kształtowane w trakcie zajęć praktyczne umiejętności byłyby im pomocne. Przyczyny takiego podejścia sią bardzo różne. Im wyższe piastują funkcje w hierarchii firmy tym trudniej znaleźć im czas by spokojnie oderwać się na kilka dni od codziennych działań firmy. Innym aspektem jest niechęć do pokazywania swoich słabszych stron i grupowego ćwiczenia nowo poznanych umiejętności. Dlatego chętniej spotykają się wyłącznie z coachem by w pełni otwarcie rozmawiać o swoich umiejętnościach.

Na czym polega coaching

Coaching jest procesem, który pomaga Klientowi w przyspieszeniu tempa jego osobistego rozwoju, polepszeniu efektów działania i podniesieniu jakości funkcjonowania. Jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi rozwoju, które jest w pełni dostosowane do indywidualnych potrzeb Klientów. Sprawia, że pracownicy, organizacje oraz osoby indywidualne osiągają szybsze, lepsze i bardziej satysfakcjonujące rezultaty niż w przypadku innych metod rozwoju.

Podstawową cechą Coachingu jest to, iż przebieg, cel oraz efekt końcowy w pełni zależy od Klienta nie od samego coacha. Klient decyduje jakiej zmiany w swoim życiu chce dokonać i jak bardzo jest pewny swojego celu.

Coaching koncentruje się na teraźniejszości i przyszłości. Podczas procesu nie analizuje się przeszłości czy wpływu minionych zdarzeń na obecne funkcjonowanie jednostki, a jedynie korzysta się z informacji o przeszłości klienta, aby ocenić jego obecną sytuację (problemy z przeszłości nie są rozwiązywane podczas sesji coachingowych).

Korzyści płynące z cochingu

  • coaching to działanie skoncentrowane na osobie bądź zespole, co sprawia, że pracownicy czują się doceniani. Przekłada się to na zwiększoną motywację, co za tym idzie - na bardziej efektywne funkcjonowanie,
  • coaching to podejście elastyczne – może być stosowany w organizacjach oraz wszędzie tam, gdzie na ogół niemożliwy jest formalny trening personelu z dala od miejsca pracy,
  • coaching można stosować w celu zaspokojenia pojedynczych oraz zespołowych potrzeb, co przekłada się na mniejsze koszty oraz większą elastyczność organizacji, podczas coachingu uczestnicy uzyskują pomoc w wykorzystaniu swojego potencjału oraz pracują nad niedoskonałościami – coaching umożliwia ukierunkowany i skuteczny rozwój.

Co proponujemy

Jak pracujemy

  1. Metody Coachingu – najczęściej stosowanymi metodami są:
  • spotkania bezpośrednie, 
  • bądź jeżeli Klient ma mniej czasu sesje mogą być również prowadzone przez:
    • telefon, 
    • Internet (wideokonferencje, czat),
    • bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  1. Miejsce coachingu – prowadzony jest najczęściej:
  • w siedzibie firmy klienta, 
  • w siedzibie naszej firmy (Warszawa), 
  • w wybranej lokalizacji na terenie całej Polski.
  1. Długość coachingu – proces coachingu składa się zazwyczaj z 7 sesji. Przy złożonych celach ilość ta może wydłużyć się do 14, a przy mniej wymagających może ograniczyć się do 3-4 sesji. Proces coachingu ustalany jest zawsze indywidualnie w zależności od celów. 
  1. Częstotliwość i długość sesji:
  • podczas coachingu indywidualnego sesja trwa od 1,5 do 2 godzin,
  • podczas coachingu zespołowego sesja trwa od 2 do 4 godzin. Czas trwania zależy od liczebności zespołu, złożoności celów, tempa pracy oraz pilności celów. Odstępy między kolejnymi sesjami coachingowymi nie powinny trwać dłużej niż miesiąc; optymalny czas to dwa tygodnie.

Inne metody wspierania jednostki i organizacji:

  • szkolenia,
  • psychoterapia krótkoterminowa,
  • konsultacje,
  • ocena i rekrutacja pracownika.

W razie jakichkolwiek pytań, zapraszamy do kontaktu +48 22 460 46 00

 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google