Coaching
Coaching jest to precyzyjnie zaplanowany proces rozwoju nakierowany na podnoszenie skuteczności kluczowych pracowników w firmie. Cykl spotkań coacha z klientem to proces coachingowy, gdzie praca odbywa się w sesjach całkowicie dostosowanych do wymagań klienta.
Często spotykamy się z przedstawicielami wyższej kadry managerskiej która nie chcą uczestniczyć w szkoleniach organizowanych dla ich podwładnych – nawet jeśli kształtowane w trakcie zajęć praktyczne umiejętności byłyby im pomocne. Przyczyny takiego podejścia sią bardzo różne. Im wyższe piastują funkcje w hierarchii firmy tym trudniej znaleźć im czas by spokojnie oderwać się na kilka dni od codziennych działań firmy. Innym aspektem jest niechęć do pokazywania swoich słabszych stron i grupowego ćwiczenia nowo poznanych umiejętności. Dlatego chętniej spotykają się wyłącznie z coachem by w pełni otwarcie rozmawiać o swoich umiejętnościach.
Na czym polega coaching
Coaching jest procesem, który pomaga Klientowi w przyspieszeniu tempa jego osobistego rozwoju, polepszeniu efektów działania i podniesieniu jakości funkcjonowania. Jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi rozwoju, które jest w pełni dostosowane do indywidualnych potrzeb Klientów. Sprawia, że pracownicy, organizacje oraz osoby indywidualne osiągają szybsze, lepsze i bardziej satysfakcjonujące rezultaty niż w przypadku innych metod rozwoju.
Podstawową cechą Coachingu jest to, iż przebieg, cel oraz efekt końcowy w pełni zależy od Klienta nie od samego coacha. Klient decyduje jakiej zmiany w swoim życiu chce dokonać i jak bardzo jest pewny swojego celu.
Coaching koncentruje się na teraźniejszości i przyszłości. Podczas procesu nie analizuje się przeszłości czy wpływu minionych zdarzeń na obecne funkcjonowanie jednostki, a jedynie korzysta się z informacji o przeszłości klienta, aby ocenić jego obecną sytuację (problemy z przeszłości nie są rozwiązywane podczas sesji coachingowych).
Korzyści płynące z cochingu
- coaching to działanie skoncentrowane na osobie bądź zespole, co sprawia, że pracownicy czują się doceniani. Przekłada się to na zwiększoną motywację, co za tym idzie - na bardziej efektywne funkcjonowanie,
- coaching to podejście elastyczne – może być stosowany w organizacjach oraz wszędzie tam, gdzie na ogół niemożliwy jest formalny trening personelu z dala od miejsca pracy,
- coaching można stosować w celu zaspokojenia pojedynczych oraz zespołowych potrzeb, co przekłada się na mniejsze koszty oraz większą elastyczność organizacji, podczas coachingu uczestnicy uzyskują pomoc w wykorzystaniu swojego potencjału oraz pracują nad niedoskonałościami – coaching umożliwia ukierunkowany i skuteczny rozwój.
Co proponujemy
Jak pracujemy
- Metody Coachingu – najczęściej stosowanymi metodami są:
- spotkania bezpośrednie,
-
bądź jeżeli Klient ma mniej czasu sesje mogą być również prowadzone przez:
- telefon,
- Internet (wideokonferencje, czat),
- bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Miejsce coachingu – prowadzony jest najczęściej:
- w siedzibie firmy klienta,
- w siedzibie naszej firmy (Warszawa),
- w wybranej lokalizacji na terenie całej Polski.
- Długość coachingu – proces coachingu składa się zazwyczaj z 7 sesji. Przy złożonych celach ilość ta może wydłużyć się do 14, a przy mniej wymagających może ograniczyć się do 3-4 sesji. Proces coachingu ustalany jest zawsze indywidualnie w zależności od celów.
- Częstotliwość i długość sesji:
- podczas coachingu indywidualnego sesja trwa od 1,5 do 2 godzin,
- podczas coachingu zespołowego sesja trwa od 2 do 4 godzin. Czas trwania zależy od liczebności zespołu, złożoności celów, tempa pracy oraz pilności celów. Odstępy między kolejnymi sesjami coachingowymi nie powinny trwać dłużej niż miesiąc; optymalny czas to dwa tygodnie.
Inne metody wspierania jednostki i organizacji:
- szkolenia,
- psychoterapia krótkoterminowa,
- konsultacje,
- ocena i rekrutacja pracownika.
W razie jakichkolwiek pytań, zapraszamy do kontaktu +48 22 460 46 00